• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • rosesarered

Korallbruden,

vi håller på och kollar runt efter band.

Hittat en del bra recensioner här på High fidelity (tyvärr bokade på vårt datum).

Sen fick jag tips på copiators och big jam band här i tråden nån sida bakåt.

• KatjaB

Pratade med vigselförrättaren idag, o hon var inte alls främmande med att ha mycket musik och dikter under vigseln, däremot så sa hon att den borgerliga vigseln är lagstadgad hur den ska se ut, o vi hade ju tänkt att hon skulle börja med en dikt och några inledningsord innan själva tager du-biten.
    Mailade iallafall över det vi tänkt så får vi se vad hon säger. Annars får vi försöka få till det på nåt bra sätt att någon släkting läser dikten och så skippar vi inledningsorden. men hoppas förstås på att det ska gå bra som vi tänkt.. vi vill ju ha en vigsel på 20-25 minuter, och som är lite personlig

• Kärleken9

Sååå nu kan vi bocka av boende på bröllopsnatten. Fick bilder på rummet idag såg fint ut med takbjälkar med ett litet loft man kan sitta i. Blir kanon!

• Kärleken9

KatjaB: Vad är det som de måste följa då? Hoppas ni kommer fram till nåt bra.

• källerudd

hjälp vad här skrivs...Nu har jag läs igenom alla sidorna...kommer knapt ihåg vad ni pratat om =) Tårta har vi inte ens börjat titta på, kanske börjar bli dags för det...

Känner att jag helt tappat formen för bröllopet..hur hittar man tillbaka, med ett huvud fullt av annat...Visst igen panik ännu. Men saker borde börja falla på plats.

Jag har hört med vår solist om hon och hennes kompis vill sjunga och spela lite på själva festen oxå..Får se vad hon säger om det. Men hon är bokad under vigsel och middag iaf.

lillebror skulle kolla upp det här med fotograf så hoppas det oxå snart är i hamn..

• KatjaB

om jag förstod henne rätt så var det själva upplägget ord till ord som skulle vara detsamma på alla vigslar, men att man fick lägga till musik o dikter förstås.
    Nu vill ju vi ha en borgerlig vigsel oavsett men hade förstått det mer som att de var öppna för förslag.. det sa iaf den första vigselförrättaren innan vi bytte stad.
    men det kan ju vara nåt nytt förstås

Kärleken9 skrev 2010-02-22 21:05:45 följande:
    KatjaB: Vad är det som de måste följa då? Hoppas ni kommer fram till nåt bra.
    gick förbi butiken som har min klänning idag och den hänger så att man ser den från fönstret.. var tvungen att gå in och pilla lite på den. Så fin!
  • Vi 3

Katja; Måste kolla upp det där med vår vf, så lät det inte alls på henne. Har ju vårt lilla "manus"..

• Juli 2010

minns inte vem ja lovade meddela angående tyll köpet från e-bay nåjaa, det kom iaf idag...hade ju köpt ljusrosa, som tyvärr ser vitt ut då man sätter det mot en vit duk...då det är på rullen ser det ju rosa ut, men eftersom det är så tunt börjar det se vitt ut...=/ äsch då.... så, nu e vi tillbaka på ruta ett angående löpare!!!

men, helt bra var det juh...tror att om man väljer en starkare färg så borde det ju synnas!eller va tror ni?

• Vi 3

Jag sitter här och klurar lite.. När har ni tänkt skicka in hindersprövningen? Den gäller ju 4 mån från utfärdadet.. Vilket gör att det borde funka att skicka in den nästa vecka eftersom vi gifter oss i början av juli.. Tänker jag helt galet?

• KatjaB

ja, det hade ju vi med.. helt plötsligt kände jag mig ju jättedum som hade ett manus som om hon vore med i en film, haha
    Så jag fegade ur, strök en del, lade in den vanliga texten de säger och lade till lite saker bara, så att det blev mer blandat och mailade till henne. Om hon går med på den här varianten så tror jag att det blir jättebra ändå iofs. om hon inte gör det så fixar det sig, men lite synd i så fall.. vill ju liksom ha det personligt, inte ett manus som används till alla

Vi 3 skrev 2010-02-22 21:19:25 följande:

Katja; Måste kolla upp det där med vår vf, så lät det inte alls på henne. Har ju vårt lilla "manus"..