• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • KatjaB

Jag gjorde ju brudbukett o alla blommor till en fd jobbarkompis bröllop, jag skulle tro att vi blev bjudna enbart för den tjänsten och inte annars. Nu när vi ska gifta oss så får vi hjälp tillbaka genom att han är dj, så de är såklart bjudna på vårt bröllop.

• sarahkka76

katja: nä, precis det är så jag tänker också.

• Kärleken9

Ja solist har vi inte fått tag på än och inte har jag lust att betala det jag ser ni får göra. Jag menar hallå 1000 spänn per låt?!?!?!?! Ingen dålig timpenning!!!

Vår fotograf tar 1900 för porträtt före, under vigseln och efter på kyrkbacken. Men vanligast är runt 5000:- har jag förstått när jag sökte som en galning!

Ska både göra hår, smink och påklädning hos svägerskans frisör, känns bra.

• Casmel

åå pratade med min m2b´s kusin idag som är florist och det var en ära för henne att få göra min brudbukett sa hon. Ååå jag blev sååå glad
    Känns skönt o ha det klart liksom.
    Har skickat iväg beställning på bröllopsskorna nu och jag hoppas såå att jag blir nöjd.

Vi ska ha en vän som tar fotona. Hon är amatörfotograf och jag hoppas verkligen att det blir några bra bilder Nädå, hon e duktig och tar "jobbet" på fullaste allvar så jag litar på henne fullt ut!!!

• Everton

Jag tänkte på det där med mat jag också...till fotografen.
    Vi har bokat honom för 12 timmar, dvs han är med HELA dagen/kvällen. Men kom att tänka på att det kanske hör till god sed att bjuda honom på mat också?!?!?
    Har inte frågat än hur han ställer sig till denna fråga, men om man nu bjuder honom på mat...räcker det med varmrätten då? eller "måste" man bjuda honom på 3-rätters??

• KatjaB

Vår fotograf är ju en kompis till mig, så han är bjuden som gäst. Han fotar oss innan, och sen lämnar vi det fritt åt honom att fota under festen om han vill. Men de viktiga sakerna som nåt under festen, dukningen, tårtan o valsen kommer vi be honom att fota. Så han jobbar ju inte hela kvällen, o är självklart med i borsdplaceringen som vilken gäst som helst.

Har man en fotograf som inte skulle vara där för annat än just vara fotograf så är det ju svårare. Ska och vill den personen sitta bland alla andra, eller smyger den runt o fotar o käkar nåt när han/hon hinner?
    Fråga hur det brukar vara.. är det så att man har buffé, som vi ska ha så tycker jag att det inte är nån stor kostnad med maten. Är det så att man betalar en del per kuvert så är det klart att det väger in också. Då skulle jag satsa på en fylld baguette o dryck, så att det finns något.

• KatjaB

Var det nån här inne som hade lila färgtema?
    Vi har köpt godis, pariser linser tror jag de heter till våra favouraskar. Godiset är i rosa vitt o lila, men bara för att jag är sådär löjligt färgmatchande så har vi plockat bort alla lila (med sked, inga fingrar )

Är det nån här som vill ha 1 kg lila godis. Det är chokladlinser med mint i..
    Ni kan få dem, bara betala frakten som inte går på så mycket ifall det är nån som är intresserad.

Försöker hålla mig borta från godis o andra sötsaker nu, så jag vill inte ha dem liggande hemma

• periwinkle

Igår var en bra dag! Jag provade klänning (hittade en som satt himla bra...bortsett från att jag fick prova den i strl 34 ), var inne och pratade med ett par tårttjejer (men de gör bara sockerkaksbotten, tyckte jag var lite trist), spanade in snygga underkläder på Twilfit och köpte några liknande, billiga trosor på H&M för att kunna testa lite olika modeller. Var så nöjd med mig själv på väg hem från stan att jag köpte lite godis och läsk att skämma bort mig med.

• Korallbruden

Är så lycklig Har sedan i december letat efter en lång vacker spansk slöja minst 3 meter med butikspriser på 6-7000 kr. Har surfat som en galning och tittat på extremt många alternativ. Nu efter mycket och men så är jag lycklig ägare av av Pronovias fantastiska kreationer på 3,5 meter som jag fick köpa begagnat. Den finns i mitt galleri om någon är nyfiken

• Casmel

KatjaB: Vi har lila på vårt abröllop men vi ska inte ha favors tyvärr, annars hade jag nog gärna tagit emot

Idag skaffade vi barnvakt och stack iväg in till stan för att prova ut kläder till mannen. O SHIT vilken snygging jag ska gifta mig med!!!! *stolt* Det blev en grå frockcoat med byxor, lila väst och lila kravatt till en vit jättesnygg skjorta
    Så nu e det oxå klart
    *nöjd*

Har köpt en tiara på tradera som jag väntar på att få hem...*spännande*