• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Dolly84

Min kille och pappa är på väg till tyskland nu, för att handla alkohol till festen... Lite jobbigt med väglaget! Men de åker buss iallafall. Mår ganska dåligt över det ändå...
    Kommer kunna stryka nåt från listan imorgon iaf, så nåt positivt är det :)

• Korallbruden

Tack ceke och kärleken 9! det var tre månaders rå slit för att hitta rätt. Kram.

• sajberpillan

Nu är smink bokat. Men ack vad dyrt det kan vara för att det råkar vara bröllop. Var på Make up store och sa att jag ville boka smink då vi ska gifta oss. De har ett pris 1500 för detta, då ingår 2x 50min, ett tillfälle med rådgivning och 50 min smink + varor för 500 kr.
    Men jag vill ha en privatkurs för 500kr.
    Och även om jag skulle vilja ta 2 sådana (=1000kr) så tjänar jag på det + att jag då får smink för 1000kr....och rådgivning kan jag ju gå in och få hur mycket jag vill och det gratis.

Blommor har jaga också kollat och de skulle ha blompris + 75 kr för en enkelt bunden bukett utan hållare. Och då blommorna går att beställa buntvis = billigare än styckvis så blir det inte dyrt alls.

Så känner mig rätt nöjd idag.

• KatjaB

sajberpillan: skönt med sminket klart jag ska också till make up store, men tar bröllopspaketet. Fast man får ju mer än för 500 kr, du fyller ju i do-boxen och den med smink är värd 8-900 kr. Men visst tjänar du mer på att göra som du gör med att boka två festsminkningar. Du får ju mer produkter till dig själv, skillnaden på bröllopssminkning är väl att de lägger ner mer tid på basen så att det ska vara mer täckande och hålla bättre.
    Men jag tror absolut att det blir bra med festsminket också, har gjort sån själv tidigare

• sarahkka76

sajberpillan: ja, det är dyrt men å andra sidan så är det så skönt att ngn tar hand om en den dagen
    Vi hade tänkt göra det mesta själva men sen vart det så att vi mer och mer började inse vad skönt det vore om vi slapp och så började vi att anlita andra istället. Men det har sitt pris förstås

katja: vi tar gärna godisarna. Inboxa mig ang hur mkt och var jag ska sätta in pengarna

Vi var på tårtprovning igår, gud så svårt det var att bestämma sig! Till slut kändes det som att allt smakade lika.
    Som det ser ut nu iaf så ska vi nog ha chokladmandelbotten, mörkchokladtryffel, chockladmandelbotten igen och sen passionfruktsmousse. Det var jätte gott när det syrliga och lätta från passionen bröt av mot den mastiga mörka chokladen

Sen ska vi vänta gällande dekorationerna tills jag vet hur min bukett kommer att se ut, vi tänkte ha samma blommor på tårtan, fast ätbara

• KatjaB

åh, tårtan låter jättegod.

Vad bra, då inboxar jag dig sen. kan posta dem imorgon efter jobbet.

sarahkka76 skrev 2010-02-28 12:52:55 följande:
    sajberpillan: ja, det är dyrt men å andra sidan så är det så skönt att ngn tar hand om en den dagen Vi hade tänkt göra det mesta själva men sen vart det så att vi mer och mer började inse vad skönt det vore om vi slapp och så började vi att anlita andra istället. Men det har sitt pris förstås katja: vi tar gärna godisarna. Inboxa mig ang hur mkt och var jag ska sätta in pengarna Vi var på tårtprovning igår, gud så svårt det var att bestämma sig! Till slut kändes det som att allt smakade lika. Som det ser ut nu iaf så ska vi nog ha chokladmandelbotten, mörkchokladtryffel, chockladmandelbotten igen och sen passionfruktsmousse. Det var jätte gott när det syrliga och lätta från passionen bröt av mot den mastiga mörka chokladen Sen ska vi vänta gällande dekorationerna tills jag vet hur min bukett kommer att se ut, vi tänkte ha samma blommor på tårtan, fast ätbara
  • KatjaB

sarahkka: vi tänkte också från början göra typ allt själva, i princip. men det tar ju sin tid att laga mat till 80 personer och kall buffé var inte ett alternativ för oss. Så vi caterar och fick tag på bra pris.
    Även fast en hel del blivit dyrare än vad vi trodde från början så känns det värt det, man vill ju vara ledig dagen d och att vi o släkten inte ska vara helt utarbetade efter alla förberedelser veckorna innan

• Mia 77

Vi har inte ens fått köpt inbjudningskort än... känns som vi ligger hur långt efter som helst jämfört med alla andra här

• sajberpillan

Pratade med min mamma igår och undrade lite kring mat, om vi sak ha catering eller göra en del själva och om de i så fall vill hjälpa till. Klart de ville hjälpa till ,men hellre betalar de en del av maten och slipper laga den. Så nu lossnade en liten sten från axlarna då det lätt drar iväg ( fast vi ha rätt billig buffémat). Men håller med min mor att hellre kunna njuta än hålla på och jobba och slita den stora dagen B!
    Nu är det 5 månader kvar....

Sarahkk: Låter supergott. Ser fram emot vår provsmakning. Jammi.