• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Då tjejer kommer vår tredje tråd och nu är vi inne på sista året.
    Veckor,månader eller dryga året kvar för oss. Och det är verkligen en spännande resa som vi har framför oss.

Den nya och uppdaterade listan är gjort. Jag hoppas inte att någon är glömd.

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html
    Del 6:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)
  • KatjaB

ja det är den i galleriet, tycker ju att den är hur söt som helst. Föreslog att man kunde göra om överdelen genom att ha en annan skärning och ta bort rosen. Nu är det ju rosa satin med svart tyll över, så istället kan man ju ha svart spets över istället för tyll, och inte det så "rynkigt" runt midjan. Få se vad hon tycker.
    Jag vill ändå att det ska synas att det är en klänning för ett festligare tillfälle, inte som en klänning på en midsommarfest.

Nej, jag tycker ju inte heller att jag är oresonlig och hon har ju faktiskt tyckt om klänningen själv förut. u helt plötsligt gillade hon inte längden och andra småsaker.

Men det löser sig nog, håret är jag ju benhård på, de får ju vara som de vill i håret, men allt i form av "brudaccesorarer" går bort. Men en tygros kan hon ju ha om hon vill, det piffar ju upp håret lite.

• KatjaB

molnis: ringen är jättefin! läckert med texten! vi har ju också ringar därifrån, de är verkligen kanonbra att ha att göra med.

• Allt av kärlek

Jag vill också vara med under juli!
    :)
    Och så vill jag hälsa till Katja B, stå på dig!
    Jag blir ledsen när jag ser att din tärna börjar krångla. Det är väl helt självklart att inte ha brudaccesoarer i håret eller inte ha en klänning som man kan ha på inflyttninsfest, typ.
    Jag tror och hoppas inte att hon blir sur om du pratar med henne. Och om hon mot all förmodan blir det, så är hon kanske inte riktigt tärne-material.
    Min tärna sydde upp sin klänning i Thailand, jag har inte sett den än.. Men jag litar på henne, hoppas den inte är för kort eller för mycket tyll.

Önskar Er alla lycka till med planer och tärnor!
    Det här kan vara något jag kan ta upp på min bröllopsblogg:
    www.brollopsdrommaroverklighet.blogg.se
    Där försöker jag ta upp alla möjliga problem som kan komma på vägen, och försöker hitta lösningar också:)
    Välkomna att kika in!

Kramar Fia

• Blivandefrueriksson

Ä helt yr av lycka, vi fick huset !!!
    Var några som budade över oss men i slutändan så ville inte säljaren sälja till dem utan valde oss.

• Blivandefrueriksson

allt av kärlek är du utvald att va med i tv4 bröllops program med? katja med.. tror det var 4 katja va?

• CiaLovesAndreas
    Blivandefrueriksson skrev 2010-02-19 22:01:51 följande:
    Ä helt yr av lycka, vi fick huset !!! Var några som budade över oss men i slutändan så ville inte säljaren sälja till dem utan valde oss.
    Grattis!! Vad skoj!!
    Då har du ju massor att se fram emot nu framöver. Både bröllop och flytt...inte illa!!
  • Loveyoutoo

Nu är jag äntligen igång med min bröllopsblogg! Som jag har väntat! Vill ju berätta för nära och kära först innan jag börjar blogga om det!

smagodating.blogspot.com/

pandis81: Du får gärna skriva in oss på 19 juni

• KatjaB

blivandefrueriksson: åh vad kul! stort grattis till huset!!

tror det är fler som ska vara med, det ska vara 4 brudar varje vecka om jag minns rätt nu, eller var det 1 brud per vecka, men alltid 4 som tävlar om ett pris. Nåväl, fler par kommer det nog vara iallafall.

allt av kärlek: ja, det låter väl värre kanske än det är, blev bara så besviken över att när vi väl ses och kollade lite bröllopsbestyr så hade hon ändrat sig helt och mina visioner raserades lite. Jag försöker verkligen att inte bara prata bröllop med folk för alla är ju såklart inte lika insnöade på det som jag Ska ta o klippa o klistra lite i paint så hon får en bild av vad jag menar och så kanske det blir bra ändå.
    Man vill ju att det ska vara kul för dem att vara tärnor också, och jag hoppas att det blir det ändå.

Har precis vunnit en auktion på ebay med frystorkade rosblad. Hoppas de blir bra och att de kommer snart! börjar få panik över att jag inte är klar med inbjudningarna

• lillalyckan

Nu var kyrkan bokad också! Så nu känns det bra, nu är det lugnt ett tag, ska väl styra upp catering och klänning i början av sommaren annars kan jag ta det lugnt ett par månader nu Även jag bröllopsbloggar om nån är nyfiken viskafaktisktgiftaoss.blogspot.com/
    Det jag försöker säga är att jag vill se allas bröllopsbloggar och hemsidor så att jag kan stjäla en massa inspiration

• Loveyoutoo

lillalyckan: Jag gillar din blogg! Vilken fin kyrka ni ska gifta er i!!

katjaB: Hoppas att det ordnar sig med kläder till tärnorna!

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)