• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Då tjejer kommer vår tredje tråd och nu är vi inne på sista året.
    Veckor,månader eller dryga året kvar för oss. Och det är verkligen en spännande resa som vi har framför oss.

Den nya och uppdaterade listan är gjort. Jag hoppas inte att någon är glömd.

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html
    Del 6:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)
  • giz83

pandis: guud va billigt!!!! vill också ha sånt bra erbjudande!! kan du fixa till mig me?

maj: 12 cm??? jag skulle ha brutit bena bara av att titta på dem...hahahaha...men jag skulle gärna vilja kunna gå i högklackat om än kanske inte 12 cm...hihi

katja: jag vet vad du menar med farmor...jag förlorade min också, för 6 år sen gick hon bort i cancer. men hon fick iaf träffa min son vilket de tog upp på begravningen och det kändes jätteskönt faktiskt...men jag vet att hon finns med mig på andra sätt...=)

jag kan ju bara säga att jag är så glad över att jag inte behöver tänka så mycket på transport, dels för att vi gifter oss på samma ställe som festen ska vara på och sen för att mina älskade svärföräldrar har en corvette som vi kanske kan låna och köra hem i...=)

*kärleken är evig*
  • pandis81

giz83:
    kan nog tyvärr inte göra det. fick det av coop på posten. Kollade på en annan sida som har dom billigaste hotellen runt om i sverige, och samma hotell samma rum kostade då 2256 kr.
    så vi tjänade 1000 kr på coop. tackar

giz83 skrev 2010-02-19 08:59:51 följande:
    pandis: guud va billigt!!!! vill också ha sånt bra erbjudande!! kan du fixa till mig me?
    maj: 12 cm??? jag skulle ha brutit bena bara av att titta på dem...hahahaha...men jag skulle gärna vilja kunna gå i högklackat om än kanske inte 12 cm...hihi
    katja: jag vet vad du menar med farmor...jag förlorade min också, för 6 år sen gick hon bort i cancer. men hon fick iaf träffa min son vilket de tog upp på begravningen och det kändes jätteskönt faktiskt...men jag vet att hon finns med mig på andra sätt...=)
    jag kan ju bara säga att jag är så glad över att jag inte behöver tänka så mycket på transport, dels för att vi gifter oss på samma ställe som festen ska vara på och sen för att mina älskade svärföräldrar har en corvette som vi kanske kan låna och köra hem i...=)
  • molnis

Shopindream hade fått bilderna av någon som ville göra klänningen. Vilket bara är smickrande och bra. MEN att de sedan la upp bilder på min klänning från Milly kändes fel. De skulle ta bort den så får se vad som händer.

Vill ju hellre att Milly lägger upp den som har gjort den..

Träffade vigselförättaren igår. Kändes bra..men vi har ej så mycket tankar men han sa att han skulle skriva ihop ett körschema som han brukar göra och maila över. Han ville läsa måhända i allafall och sedan prata lite om platsen osv. Han gör bara några vigslar per år och vill bara göra sådana här lite längre personliga cermonier så känns ju bra.

Pratade lite om löften å vi har ju inte tänkt att ha det men ska kanske kika igen...e så svårt skulle vilja se någons bara för lite se förslag..om någon vill inboxa hade det vart toppen=)

Men vi e kanske för fega för att ha det.

Beställt prickiga bakelsen nu=))

Å har även fixat alkohol från tyskland, bara bubblet kvar men köper vi på systemet.. + whiskey men det tar en kompis till min kille som bor i hamburg med sig när han kommer hit.

Solist är fortf det stora, men tror vi får lite besked i helgen *hoppas*

• Bettertogether

Idag är det bara 4 MÅNADER kvar för oss 19 juni-tjejer!! :D
    eller 17 veckor
    eller 120 dagar
    eller 2880 timmar
    eller 172 800 minuter
    eller ENDAST 10 368 000 sekunder ;)

Vad ska ni göra som nästa på ert schema?

• KatjaB

molnis: okej, ja då kanske de inte lägger upp den nåt mer sen. De får väl fota sin egen kopia och lägga upp den bilden i så fall, det där är ju bara fult. Men somo sagt, de snor ju bilder hejvilt när det gäller brudklänningar i Kina, så det är kanske bara att gilla läget.

Själv blev jag helt paff när jag såg på tradera att någon snott en bild från styleroom på vårt hem till sin annons på tradera.. det stod på bordet en marimekkovas och ett partylite ljus.. säljaren skulle sälja ett likadant ljus. Skrev en kommentar att hon får fota sina egna bilder, ta partylites egna eller åtminstone be om lov! Fick inget svar tillbaka dock.. vilken idiot!

• KatjaB

bestämma klänning, åter igen till tärnorna.. vi hade bestämt vilken de skulle ha men när vi står o måttar så har ena tärnan ångrat sig o vill ha nåt annat.
    Allt hon visar är kortare än knät, lite väl likt klänningar man kan köpa i vanliga affärer, typ bikbok, och inte alls 40-tal.
    Och vi betalar ju klänningen, så även fast de såklart ska trivas i dem så vill vi ju inte ta vad som helst.. så klänningsletande på nytt alltså *suck*

Bettertogether skrev 2010-02-19 09:56:17 följande:
    Idag är det bara 4 MÅNADER kvar för oss 19 juni-tjejer!! :Deller 17 veckoreller 120 dagareller 2880 timmareller 172 800 minutereller ENDAST 10 368 000 sekunder ;)Vad ska ni göra som nästa på ert schema?
  • molnis

Här har man nu mindre än 2 månader!! kan ej fatta det

Katja B - Jo exakt var mest det som var grejen att de var fabriksbilder från milly de använde.

• EåN2010

imorgon är det bara 7 veckor kvar!!!

när ja å min tärna var ute å letade tärnklänning så gick de jätte lätt men då visste vi båda vad vi var ute efter...

Katja förstår att de är svårt när de ändrar sig... hoppas ni kan hitta något nu då som ni båda tycker om ...

• KatjaB

jo, jag vill ju såklart att de ska känna sig fina och tycka om kläderna. Men ska vi betala dem så känns det ju lite roligt att följa vårt tema lite också, och att det såklart ska passa dem med. Men nåt ska vi väl hitta, blev lite besviken bara.. är ju själv larvigt förtjust i klänningen vi hittat, tycker den är så fin.. men det löser sig väl

EåN2010 skrev 2010-02-19 13:32:31 följande:
    imorgon är det bara 7 veckor kvar!!! när ja å min tärna var ute å letade tärnklänning så gick de jätte lätt men då visste vi båda vad vi var ute efter... Katja förstår att de är svårt när de ändrar sig... hoppas ni kan hitta något nu då som ni båda tycker om ...
  • maj2010

Här är det 12 veckor eller närmare bestämt 85 dagar kvar.

Näst på tur står att fixa brudgummens kläder (han behöver komplettera sin frack med ny skjorta + väst och eventuellt sy in själva fracken lite).

Sen ska mina skor klackas om (fick tipset att byta plastklacken mot gummi), klänningen läggas upp, underkjol bokas för hyrning, underkläder köpas och blommor beställas. Försöker också få till ett möte med fotografen och väntar på besked om menyn från festarrangören. Det är mycket nu...

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)