• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Då tjejer kommer vår tredje tråd och nu är vi inne på sista året.
    Veckor,månader eller dryga året kvar för oss. Och det är verkligen en spännande resa som vi har framför oss.

Den nya och uppdaterade listan är gjort. Jag hoppas inte att någon är glömd.

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html
    Del 6:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)
  • EåN2010

vi ska ha klassiskt ris... tror det blir fina bilder på det...

• sarahkka76

Åh vilka roliga länkar

Nu har vi bokat tid med våra solister för planering av vigsel och ev planering av dj under festen. Det blir den 9 mars och då ska vi träffas på gården så att de kan se hur det ser ut.
    Sen gäller det att skynda sig att kontakta vf för möte innan min bebis kommer ut! Men det känns bra att allt börjar rulla på igen.

• lillalyckan

Supernervös är jag! Har (tyvärr) inte super höga förväntningar, hade jag haft det hade jag nog inte varit lika nervös Vi har provat en miljon ringar, varenda vigselring i hela Stockholm har suttit på mitt finger tror jag. Så det borde bli bra tycker man eftersom vi beställde en som i stort sett var likadan som vår favorit utav alla vi har provat. Skillnaden är att här skulle den kostat runt 9000 mer...

giz83 skrev 2010-02-18 08:33:44 följande:
    eån: va skönt att det gick bra... och synd att klänningarna inte var som du ville, men du vet att de kan ju ändra på det åt dig...men det kanske var formen på klänningarna som va helt fel?
    sen det där me att bygga nytt beror ju helt på vad man har för krav och vad tomten kostar...
    sajberpillan: jag har också lockigt hår...hihi...o vet vad du menar med att det är ju precis det man har hela tiden, men jag tänkte ha en frisyr som framhäver de lite mer än vanligt...kan det vara nått? göra lite finar lockar och kanske göra nått busigt med det....fråga din frisör så kanske hon/han kan komma me förslag på vad man kan tänkas göra... hade du bild i galleriet på skorna förresten? vore kul o se
    mammab: det var någon här som hade fått sitt hårsmycke gjort för hand och det skulle inte kosta mycket...kommer inte ihåg vem av oss det var...men det var jättefint iaf...fråga runt så kanske du får hjälp.
    lillalyckan: va roligt att du hittat en ring som verkligen känns rätt, men försök att inte ha fööör stora förhoppningar om den när den kommer, då kanske du blir missnöjd istället. känns det inte lite riskabelt att beställa så där, men m2b är jätteanti sånt han vill hellre se o känna på den innan han bestämmer sig. och jag är jättekluven! det är så enkelt att beställa från nätet, men samtidigt känns det speciellare att åka o titta på den...hihi

• pandis81

Om ni vill ha bubblor så finns det ju speciella bröllopsbubblor och dom ger INTE fläckar alls.

Här ligger vi ganska lågt just nu för vi har verkligen inte mycket kvar, jag väntar på att dom ska ringa så att jag kan hämta min ring och presenterna till bestmännen som är iväg för gravering.

Annars så är det bara småplanering som gäller just nu. Ska göra ordning gästboken idag tänkte jag. Köpte ett svart album på jobbet som jag ska göra ordning lite fint.

Annars så är det lugnt.

• maj2010

Här fortsätter det hända saker! Nu har vi bokat hotell till bröllopsnatten. Billigt blir det också, eftersom sambon har skrapat ihop en massa poäng på Best Western på sina tjänsteresor

Sen har vi pratat en del om ceremonin. Ungefär såhär har vi tänkt:

- Ingång till "Av längtan till dig" på gitarr
    - Välkomstord och kort tal av "vigselförrättaren"
    - Brudgummens syster läser en dikt
    - Tärnan sjunger "Nine million bicycles"
    - Vi ger våra löften till varandra + ringväxling
    - Slutord av "vigselförrättaren"

Och sen blir det brudskål och kramkalas. Vad tror ni om upplägget? Hur lång tid kan det tänkas ta?

• pandis81

Vad fick ni då betala för er bröllopsnatt??

Jag har också precis bokat bröllopsnatten, kom ju på att jag hade fått ett erbjudande också. Så nu har vi bokat två nätter så till och med måndagen och då kommer vi att hitta på något mer för det är våran 10 åriga förlovningsdag.

maj2010 skrev 2010-02-18 18:40:21 följande:
    Här fortsätter det hända saker! Nu har vi bokat hotell till bröllopsnatten. Billigt blir det också, eftersom sambon har skrapat ihop en massa poäng på Best Western på sina tjänsteresor Sen har vi pratat en del om ceremonin. Ungefär såhär har vi tänkt:- Ingång till "Av längtan till dig" på gitarr- Välkomstord och kort tal av "vigselförrättaren"- Brudgummens syster läser en dikt - Tärnan sjunger "Nine million bicycles"- Vi ger våra löften till varandra + ringväxling- Slutord av "vigselförrättaren"Och sen blir det brudskål och kramkalas. Vad tror ni om upplägget? Hur lång tid kan det tänkas ta?
  • KatjaB

maj: tycker det låter som ett bra upplägg. Vad kan det tag.. 20-25 minuter? testa spela upp låtarna tex på youtube och läsa (om ni har texterna färdiga) så vet ni ungefär hur lång tid det tar

• maj2010

Pandis, jag tror inte vi behöver betala något alls för hotellnatten faktiskt, men det ska vi dubbelkolla. Nåt bra ska det väl komma av att jag är gräsänka minst en natt i veckan...

Katja, det var en bra idé. Har inte skrivit mitt löfte än och måste erkänna att jag har total skrivkramp. Så svårt att formulera sig utan att det blir allt för cheezy.

Just nu sitter jag och surfar på lego.com och letar delar till våra placeringskort. Tänkte ju bygga dem av lego Det finns bitar i en jättesnygg limegrön nyans, men inte så långa bitar som jag vill ha. Känns som om jag håller på att nå en helt ny nivå av bridezilla...

• KatjaB

som våra löften då, har ett utkast av mina klara.. men jag vet inte. Det är ju visserligen fint, men man vill ju inte låta riktigt smörig heller.
    ett bröllop jag var på sa de nåt i stil med "jag kommer alltid vara din kalaspuff och du min superhjälte" eller nåt sånt. Inte riktigt någon inspiration till vad vi tänkte säga själva dock

• EåN2010

haha... vad gulligt ändå kalaspuff...

vad mysigt att skriva egna löften... jag tror inte jag skulle klara av det... skulle nog bli så nervös att jag inte kan läsa dem...

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)