• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Då tjejer kommer vår tredje tråd och nu är vi inne på sista året.
    Veckor,månader eller dryga året kvar för oss. Och det är verkligen en spännande resa som vi har framför oss.

Den nya och uppdaterade listan är gjort. Jag hoppas inte att någon är glömd.

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html
    Del 6:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)
  • KatjaB

vi är ju inte i vår hemstad så då blir det ju hotell.. om man inte vill bo på vandrarhem förstås, vilket såklart hade varit billigare. Men hotellet har verkligen världens mysigaste rum, gammal stil och kakelugnar i rummen. 1900 kr inkl. frukost och blommor o choklad på rummet (bröllopssviten) så vi tänkte att jaja, vi bor ju aldrig annars på hotell.

Vi har förresten bokat en veteranbil som transport.. vi som inte skulle ha någon onödig transport alls, hehe. Men så såg vi denna och fick ett bättre pris på möblerna vi ska hyra till festen, så då blev det inte så stor skillnad iallafall.
    En a-ford från 1929.. såå fin!

• KatjaB

12 cm klack.. ojoj, läckra ben får man i dem iallafall.. lite för högt för mig att kunna dansa i dock, annars så gillar jag klackarm helst 7-10 cm. Mina skor har 5 cm klack, beställde fel höjd men egentligen gör det ju inget.. ingen ser dem ju med lång klänning, men hade jag fått välja nu utan att behöva lägga ut mer pengar hade jag valt 7 cm.

Vi har spånat lite på musik som solisterna ska spela, och hade en tanke på att ha en låt tillägnad min farmor som dog för många år sedan. Hon stod mig väldigt nära och det känns lite i hjärtat att hon inte får uppleva den här dagen. Undrar om jag kan hålla tillbaka tårarna bara ifall vi har en väldigt känslosam låt för henne bara.

• EåN2010

det är nog bara att låta tårarna komma... hihi...

jag har funderat på de där med skor... ja man har ju så fina skor och så men när klockan börjar närma sig 12 å man har haft de där skorna på sig i typ 12 timmar kommer inte fötterna vilja ha något annat då? jag tänker lite vet inte om jag vill gå omkring barfota i april på en stor fest... så jag funderade på om de finns typ mysiga sköna tofflor... hmm.. vad tror ni? finns det?

• EåN2010

jag har hittat en jätte bra sida... men bara därför glömde jag bort att spara sidan men de var på msn:s hemsida... hmm.. ja i alla fall så kunde jag se vad de har varit för temeraturer tidigare din 10 april... hihi... så de sa att de har varit mellan 2-10 PLUS grader!!!! hur glad är inte jag nu... jätte glad!!!! :D

• giz83

katjab: men guud det där med strutar och rosenblad o den där texten lät ju huhr gulligt som helst ju...=)

maj: jag kan inte mer än bara säga jaaa det är sååå skönt med folk som kan sin sak! jag har ett stående problem med mina bröst, de är fööör stora, vilket gör att det är svårt att hitta en bh som passar...jag kan inte gå på hm eller kappahl eller liknande för att hitta en bra bh...men för några år sen så hittade min svärmor (o va ja älskar den människan) en butik i märsta som säljer bh:ar från liten A kupa till typ Ö om det nu finns...hihi...och de är jätteduktiga på att se vad man bör ha och tänka på och visar hur den ska sitta, man får verkligen personlig service från de!

så ni tjejer som bor i sthlms området...ta en tripp till märsta o kolla in butiken, det är verkligen värt det!

*kärleken är evig*
  • pandis81

vi bor ju inte på hotell annars heller och det är så skönt att det är boket, vi hade väl tänkt kanskte att inte riktigt vara dom sista, och då kommer vi nog inte till hotellet jätteswent och så har vi lokalen till kl 12 dagen efter också. Så vi ska träffas i lokalen plocka ordning och städa undan och sen så bjuder vi på lunch på hotellet. Och sen drar vi oss tillbaka och bara myser på hotellet.
    Vi kan köpa med oss lite gott upp på rummet.

Så jag tror att det kommer att bli jättebra ändå

Nu funderar jag på hur man ska göra med transporten. Hade eventuellt hittat en bil. Men jag vet inte hur mycket som vädret ställer till det. Är ju helt inställd på att vi kommer att ha snö ändå i april.

• GrodanoJag2010

då har vi samma problem.. brukar gå till kappahl eller change. dom har de mesta som du skrev..

giz83 skrev 2010-02-19 07:49:06 följande:
    katjab: men guud det där med strutar och rosenblad o den där texten lät ju huhr gulligt som helst ju...=)
    maj: jag kan inte mer än bara säga jaaa det är sååå skönt med folk som kan sin sak! jag har ett stående problem med mina bröst, de är fööör stora, vilket gör att det är svårt att hitta en bh som passar...jag kan inte gå på hm eller kappahl eller liknande för att hitta en bra bh...men för några år sen så hittade min svärmor (o va ja älskar den människan) en butik i märsta som säljer bh:ar från liten A kupa till typ Ö om det nu finns...hihi...och de är jätteduktiga på att se vad man bör ha och tänka på och visar hur den ska sitta, man får verkligen personlig service från de!
    så ni tjejer som bor i sthlms området...ta en tripp till märsta o kolla in butiken, det är verkligen värt det!
  • maj2010

Vi vill helst inte dela lägenhet med min mamma på bröllopsnatten, därför blev det hotell. Dessutom känns det lite lyxigt med hotellfrukost dagen därpå.

Jag tänker ha med mig ett par extra skor med lägre klack som jag kan byta till när det är dags för dans. Inser att klänningen kommer att bli lite smutsig i fållen, men det är sånt man får leva med.

Transporten klurar vi fortfarande på. Det lutar mot taxi, eftersom vi inte känner nån som har en snygg bil. Vill inte lägga ut en massa pengar på det heller.

• giz83

maj: det borde defenitivt inte gå på mer än 1h...

och oroa dig inte för att det kan bli för cheezy...skriv det på det sättet du känner, det är det viktigaste...jag har också börjat fundera på det där med löften och så...men vet inte vad jag ska skriva...men det komemr...=)

pandis: guud va mysigt....vill också ta in på hotell på bröllopsnatten, för då kan dessutom gästerna sova här...men vet inte om vi har råd?! ska kolla lite me m2b o se va han säger...

*kärleken är evig*
  • KatjaB

jag tyckte bilförmedlingen vi kollade på först var för dyr, och googlade istället samma bilmärke och årsmodell för att se om man kunde hitta nåt annat. Då råkar jag hitta just den bilen vi tittat på först, men numret direkt till honom, så jag ringde honom och genom att ta det så slipper vi bilförmedligens avgift på 600 kr!

maj2010 skrev 2010-02-19 08:42:45 följande:
    Vi vill helst inte dela lägenhet med min mamma på bröllopsnatten, därför blev det hotell. Dessutom känns det lite lyxigt med hotellfrukost dagen därpå.Jag tänker ha med mig ett par extra skor med lägre klack som jag kan byta till när det är dags för dans. Inser att klänningen kommer att bli lite smutsig i fållen, men det är sånt man får leva med.Transporten klurar vi fortfarande på. Det lutar mot taxi, eftersom vi inte känner nån som har en snygg bil. Vill inte lägga ut en massa pengar på det heller.
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)