Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Inatt drömde jag min knäppaste dröm på länge!
    Jag var hos någon läkare som skulle prata om gravidchanserna.
    Hon sa mot slutet av samtalet,:

"ja och så måste du ju börja plocka allt det där håret!"

" ? "

" Ja, med så mycket hår på bröstet som du har så är ju sannolikheten mikroskopisk att du ska kunna bli gravid!"

" " *tittar efter och ser inget konstigare än att jag har möka hårstrån, precis som jag har överallt och således även små små,även på bröstkorgen*

Frågar henne hur det skulle kunna förbättra chanserna att rycka bort dem och varför det nödvändigtvis måste ske ett och ett medelst pincett.

"Vissa saker är faktiskt såpass självklara att du borde förstå sambanden själv" sa hon då.

Ungefär där väckte min sambo mig och jag motstod med nöd och näppe impusen att kolla att jag inte fått päls på bröstet...

Herregud! Jag håller på att bli helt skadad av allt det här!

• passionsblomman

Åh, nu drar sonen i mig. Han är ledig från skolan imorgon, så jag har lovat att kolla film med honom så här mitt i veckan...

Bruttan: HA! Där fick han den knölen!

• passionsblomman

*snörvel*

Idag är jag sjuk och slokig. Jag kunde inte dova inatt ör det bara kröp i hela kroppen, ni vet sådär när själva sjuket bryter ut.
    Så jag har sovit halva dan. Sambon blev orolig nog för att göra thé med honung och två rostade mackor med ost och marmelad och servera på sängen.
    Det, mina vänner, hör definitivt inte till vanligheterna.

Sedan har jag uppdatert mig med min mamma i ett lååångt telefonsamtal.

Det är sedan min mer korkade sysselsättning upptagit min eftermiddag:
    Vi fick hitlevererat 8 kubikmeter ved som jag bara kände att jag vägrar låta ligga ute eftersom det ju HÄLLregnar mest jämt tycker jag. Idag sken solen och sambon var ledig, så jag tänkte att nu jäklar ska den in! (veden)
    Så jag har stått i källaren och staplat det som sambon kastade ner. Det blev efter ett tag förbaskat jobbigt och jag är glad att det inte var lite mer, för nu är jag totalt färdig.

Väldigt dum sak att göra med en vrålförkylning, men nu är den iallafall under tak och vi kan elda ett tag.

När man är novis på sådant härså är det också intressant att se hur mycket ved man egentligen får in i källaren och hur mycket 8 kubik i stjälpt mått blir när det är staplat.

Roligast idag: brev från Buttan i brevlådan!
    SÅ lyxigt det är numera när man nån gång inbland får ett riktigt brev!

• passionsblomman

Daa, min vän; det är inget konstigt attt någongång under livet drabbas av en depression. Det finns olika typer av depressioner och när det finns så tydlig yttre orsaker-dvs i ditt fall missfallet, så brukar det gå bra att komma ur.

Har man depressioner som mer bero på obalans i hjärnans signalsystem kan det vara jobbigare och kräva rätt tunga mediciner.

Gränserna för vad som bara är vanlig deppighet och när det övergår i depression är jättesvåra att se själv och man ska absolut ha en läkare som hjälper en där.
    Detta med dina sömnsvårigheter är en typisk sådan sak man tittar på, då sönrubbningar är vanliga. Antingen man sover jämt eller inte alls.

Jag tror definitivt inte att du är speciellt djupt deprimerad, då du faktiskt orkar dig ut på prommisar, äter och kommer iväg till ditt jobb etc. Fåår du bara bearbeta det du varit med om så kommer det att ordna sig tror jag.

Sedan gör det ju inte saken roligare att det är kolmörkt och vi är mitt i en tid då väldigt många undrar hur låg man får lov att bli egentligen.

Hur som helst är det starkt att du kommit iväg på undersökning och nu hoppas jag innerligt att du får bra kontakter vidare på din resa.

• passionsblomman

Jennygumman, var inte ledsen! *kramar om*
    Jag tror det är bra att de vill få igång din cykel så de kan se utifrån det om du sedan ägglossar som du ska. Det ÄR en process allt det här som tar sin lilla tid. Försök att inte se den här månaden som bortslösad, utan gläd dig åt att du kommit igång med hjälp och utredning.

Det är ju oerhört onödigt att sätta in hormonpreoparat som stimulerar ökad ägglossning om det inte alls är det som är problemet. Det kan ju tillochmed leda til överstimulering och så.

Äggblåsan som ska bli bebis behöver bli en viss storlek och mäts genom vaginala ultraljud då man övervakar ÄL via klinik. Utifrån hur måtten på follikeln/folliklarna är så bedömer man att det är ÄL på G.
    Om det bara är smått så kan du ha haft ÄL så det bara är de små kvar (när follikeln brustit kastas ägget ut och syns ju inte)

Sedan finns det ju PCOS som jag vet att Ingis kan mycket om, då hon har det, och det tror jag hänger mkt ihop med att man har många men inte så utvecklade folliklar. Mnen jag kan det dåligt så det är bättre jag är tyst.

Det finns säkert tusen olika saker till och jag tror du ska vara glad att gyn inte ägnar sig åt att spekulera inför dig. Det är förmodligen så att det lika gärna kan vara helt normala orsaker, likaväl som att något skulle vara fel.

Det är ju jättebra att de kan få igång indianera så din kropp kanske fattar galoppen själv sedan!

• passionsblomman

Bamsekramar till Hvidis tebaks och till lilla lilla E såklart!

Indianerna måste komma tillbaka Hividis. Annars kan ni inte fundera över ifall lilla E ska ha syskon att dra i håret eller ej....

• passionsblomman

Själv har jag lite feber och tycker det är dö-varmt här, för sambon eldar som en galning. *skickar över lite värme till Sonja*

Huvudvärk så det spränger trots tabletter. Usch!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...