Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Daa, din gamla trosfrände, Sonja.. och alla som vill, gunga på!

• passionsblomman

Jag har sedan jag gjorde den och fram till idag gått ner nästan 2 kg. Det är ju iallafall 2 kg mindre att släpa runt på.

Ninnnis skrev 2010-02-16 16:57:44 följande:
    Blommis, vad blev resultatet av soppdieten? Jag tycker du var skitduktig som lagade väldoftande mat till sonen men stod emot och höll dig till soppan. Imponerande!
  • passionsblomman

Ja USCH vad det är skillnad på att jobba! Jag står/går ju HELA dagarna i mitt yrke så det är väldigt stor skillnad.
    däremot var det värdelöst i fråga om mat. Det ställe jag var längst på kunde jag inte äta ordentlig mat, så det blev typ Karins Lasange jämt. Det var då det började bli illa på allvar..

• passionsblomman

Jag frågade min son vad han ville göra för middagsmeny imorgon. Föreslog taccos-som han älskar, och marängsviss-han gillar inte tårta.

Det tyckte han iofs var bra förslag. Men själv ville han hellre att vi "kunde väl gå ut och äta på restaurang tillsammans?"

Hoppla! Det är mer än vad vi gjorde när jag själv fyllde (det var ju en tämligen bedrövlig födelsedag allt som allt) men jag tycker det är väldigt roligt att han uppskattar restaurangbesök.
    Det lönar sig visst nu att vi jämt haft honom med oss på våra middagar.

Egentligen har vi dock inte alls råd att äta ute för närvarande, men det kanske vi tar och skiter i...

• passionsblomman

OOOH du kommer att vakna...snart börjar ju SKIDSKYTTET!!!

Ä´r mé på vågen? Du och Sonja får börja däruppe hos er! Kom igen

ett..

två..

treeeeee

Daa skrev 2010-02-16 18:14:38 följande:
    Nu ska vi snart iväg till några kompisar. Hur ska jag orka vara trevlig? Kommer att ägna kvällen åt oavbrutet gäspande.
  • passionsblomman

sedärja, nu hann du vaka medan jag skrev!

wwwwiiiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

*vågar vidare söderöver och väntar på att skåningarna hakar på*

• passionsblomman

åh visst ja!

*ropar i sagohuset*
    Grabbar ni får fixa käket själva, jag har viktigare saker för mig.

Daa skrev 2010-02-16 18:34:51 följande:
    Du har inte tid. Du måste skriva en massa inlägg.
  • passionsblomman

Det heter det inte alls. Man kan själv. Och man kan ensam också. Det går så bra så. Allt beror egentligen på hur man ser det.

När jag flyttade hemifrån ville jag bo själv. Men nu skulle jag inte vilja bo ensam. Fast ibland vill jag båda delarna samtidigt fortfarande.

Daa skrev 2010-02-16 18:40:33 följande:
    "Åka själv"? Ensam, heter det. Om man ska vara noggrann.
  • passionsblomman

Det tycker jag är på sin plats!

Daa skrev 2010-02-16 21:40:51 följande:
    Hjälp...! Fru Bygg skrev 2010-02-16 18:44:10 följande:
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...