Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Hahah! Hvidis, jag undrade också först varför du ville att Esther skulle åka med Sobja till Ryssland.. Men sedan fattade jag!

Men du, vad fasen är proggresiv avspänning?

• passionsblomman

Hvidis hjärtat, det är precis Det Stora i hela livet, både i att födas och i att bli mor och ge liv, som ryms i den där Blicken. Det är bottenlöst och lika stort som universums stjärnor, dem du ser spegla sig i hennes ögon.

Belöningen i att vara mamma ligger helt och hållet i att se det glittret stanna kvar genom åren. Som i Sonjas flickors som även fröknarna ser. Som i min sons när han har lyckats på planen eller busar med sin pappa.

Det är vackert så det skär i hjärtat och en stackars mammakropp undrar om man inte skulle behöva ett hjärta några storlekar större, då det känns som att allt inte ryms däri, som det sväller och svämmar över gång på gång på gång...

• passionsblomman

Ibland tänkaer jag på hur mycket man talar om förlossningar och smärtan deinnebär. Kvinnor går omkring med skräck inför att gå igenom det och det finns därmed Auoror som kan hjälpa en hantera det.

Men vem talar om smärtan i att vara mamma som finns där precis jämt, precis under ytan, resten av livet? Den som tar över en varje gång ens barn lider eller har det jobbigt?
    Oron som kommer att bo inom en för alltid, oavsett ens unge kommer på att han ska klättra upp på Mount Everest eller gör dåliga val när de väljer livskamrat, eller om de börjar med droger, skolkar från skolan eller föralldel är små och har öroninfalammation, ramlar från sängen och slår huvudet i elementet, eller flyttar och gråter av hemlängtan med ringar runt "ingen"...

Jag tror man kunde behöva Auroran bra mycket mer och längre i livet. Och om BLicken är belöningen, så är värken i hjärtat priset. Och de smälter ihop och hör samman i det vi kallar kärlek.

• passionsblomman

HALLÅÅÅ! Ore har fått en liten pojke!!! Igår eftermiddag!

(NI som inte fattar vem Ore är: hon hängde här förut innan ho helt fastnade i den andra bebistråden)

• passionsblomman

Ja där ser ni! Det är så man måste gråta lite nu och då, så hjärtat inte sprängs!

*kramar om alla lipsillar*

• passionsblomman

Jag tror vi skulle tjäna storkovan. Vi vore hursomhelst svårslagna, det är jag säker på!

Villemoa skrev 2009-11-18 13:54:02 följande:
    Vi kanske skulle starta det där företaget ihop, som Blommis och Ninnis pratade om häromveckan, AB Gråterskorna
  • passionsblomman

Hehe, idag spelade jag en gammal Dolly Parton skiva (jag vet, jag är ganska utspridd i min musiksmak och skiter i vad som är töntstämplat) och jag kom på mig själv med att lipa vid flera låttexter... Bland annat en som handlar om skilsmässa och deras lille pojke som inte fattat att mamma och pappa ska flytta isär.

Musik är öht helt omisskännligt en källa till tårar för min del. Jag gråter så det skvalar och det finns flera låtar jag inte ens kan sjunga själv utan att rösten bryts.

• passionsblomman

Jodå Villemoa, det får du. Det är egen verksamhet du inte får länka till. Och du får heller inte starta rena tipstrådar med länk i trådstarten. Det är för att slippa att folks polare startar trådar med länktips hela jäkla tiden fattar jag det som.

Däremot får du länka i trådar dsom redan startats där ts vill ha tips. Bara det inte är ditt eget företag då alltså.

• passionsblomman

Shit vilket oväder det är i Skåne!

Ninnis? Du är väl inte på Öresundsbron? *orolig*
    Hur är läget med er alla därnere? Har ni el? Mår alla bra? Ingen som fått ett träd över bilen?

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...