• Sonja68

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Daa: kramar från mig också! Förstår att det känns... Hoppas av hela mitt hjärta att ni får andra, roligare datum att fylla er almanacka med så småningom, som t.ex. era framtida barns födelsedagar

HÄr var det -26 imorse. Vet inte hur kallt det är nu, men hoppas det är mildare imorgon bitti. Då ska nämligen lilla K på slalomskolan igen.

Jag har värsta skallebanken och är helt slut. Revisorerna är hos oss och härjar med mig och mina papper.
    Bara därför var jag tvungen att tillfälligt bryta min diet och brakade till med en stor, flottig, kebabpizza med kebabdressing Men gott var det... och jag blev på lite bättre humör.

Ikväll är det fredagsmyyyyys. Om jag hinner mysa vill säga. Jag lär somna på direkten, innan Let's dance ens har börjat. Det är så mysigt att krypa upp i vår stora säng med en unge på varje sida och den ena stryker mig på kinden och den andra pillar mig i håret. Jag slappnar av totalt och somnar omedelbums!

• Sonja68

stress, stress, stress. Kikar in och säger HEJ och skickar kramar till dem som behöver.

Lanovia, den 7:e närmar sig... hehe... Spillevinken, tittut

Min äckelbil är på verkstan och nu ringde de och sa att vi måste byta kamrem... 2400 spänn. I o f s trodde jag ett kamremsbyte var dyrare, men det är nog mycket pengar att lägga ner på den där rosthögen Men jag måste ju byta för jag kan ju inte sälja den som den är nu och jag behöver en bil att köra med tills dess vi hittar en annan.

Hej, hej, ha en bra dag alla önskar en luspank Sonja!

PS: Ninnis, hur var de i fjällen
    PS igen: SVERIGE är världsmästare i bandy!!! Gissa om vi hade det livat där hemma igår. Min man surade och jag gick med ett belåtet flin hela kvällen.

• Sonja68

Daa: Min kompis hade också tre MF när de försökte få till barn nr 2. Sedan hade hon ett eller två MF när de försökte få till barn nr 3. Varje gång tog hon det jättehårt och jag förundrades också hur hon ändå kom tillbaka efter ett tag och vågade igen. Jag beundrar henne verkligen.
    Jag tror du också är stark och kommer våga, men allt har sin tid och ta det i din takt,så att du hinner med själv i känslorna. Alternativt, "hoppa och blunda". Jag håller på dig, min vän, och du fixar det här, det VET jag KRAM!!

• Sonja68

Jag är här, av och till! Stressigt på jobbet vettu´...
    Här snöar det igen. -22 igår och nu snö o blåst. Stormvarning 1 utfärdad.
    T har slalomträning ikväll, få se hur det blir med det...

jag har bytt bil med maken. Han fick ta vår skrutt-Golf och jag kör RAV4:an som är lite högre, större, bredare hjul och 4-hjulsdrift. Rättvist eller hur?! Jag har 5 km till jobbet, han 1,5 mil enkel väg, i skogen.

• Sonja68

Snö är bra så länge jag inte kör fast och så länge jag inte behöver skotta Jag älskar slalom. Egoist, jag?! Joooo... *rodnar*

• Sonja68

Vi hade sån där härlig pudersnö igår. Torr, torr, fluffig, som virvlar omkring och glittrar som kristaller.

• Sonja68

Snö för mig är vit och torr Tror bestämt ni har en annan sorts snö där "söderut", eller vad tror du Daa?

Så spännande, kanske Spillevinken är på väg ut. Vi väntar på HENNE med spänning

Bruttan, Hej! Hur gick det igår ?

• Sonja68

Visst är det lite av "barnfödarväder" idag?
    Vet inte om det är det där Lanovia bor förstås, men skulle tro det...

• Sonja68
    Ninnnis skrev 2010-02-02 13:20:40 följande:
    Lilla Ellen föddes för ca. 2,5 timme sedan. Lanovia skriver att "förlossningen var inte ett dugg farlig. Vi är så lyckliga."
    Åååååhhh, nu gråter jag också!!! En liten flicka... Underbart ♥ ♥ ♥
    Och duktiga, superstarka, härliga Lanovia som fixade det och övervann sin rädsla

Jag SA ju att det var en tjej, hihi!

GRATTIS LANOVIA OCH DIN MAN!!!!!

(ursäkta att jag gastar men jag blir så uppspelt över Spillevink-Ellens ankomst den 2/2 2010 då det var barnfödarväder)
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...