• Sonja68

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Daa: säger som PB, fejsa dina demoner och ta styrelseuppdraget. Kan ju bli riktigt roligt och intressant. Och hon den där tjejen har SÄKERT som amen i kyrkan SINA demoner som hon brottas med. Hon är bara bra på att dölja det.
    Kramar i massor!

Blommis; jag känner igen det där. Hajjar till när jag går förbi spegeln och undrar "vem fan är det där?" När jag inser att det är MIN egen spegelbild undrar jag NÄR och HUR det gick till...
    Men nu har jag bestämt mig för att rycka upp mig och vara en ÄRTIG tant istället för en sunkig tant... vete fåglarna om jag lyckas så bra...?
    Men KLART DU SKA SÖKA JOBBET!!
    Ta hjälp att skriva ansökan och CV och sedan när du väl blir kontaktad, ja då är det bara använda ditt bästa vapen: munnen. DET fixar du! Peppning och styrkekramar

• Sonja68

Stackars lilla E!! och "stackars" tjej i Blommans sons klass, för snart blir hon varse om sitt misstag när hon gav sig på Blompojkens ben!!! Fast det kan hon gott ha förstås... Hennes eget fel! Man sparkar inte andra!
    Och hoppas nu att Fru Bygg och lilla Ella inte behöver gå nakna...

Daa; jag tror visst att du är kompetent, och man kanske inte behöver vara superbäst och veta allt direkt. Oftast är man glad i föreningar om någon ta på sig och vara med i styrelsen, utvecklas och växa in i rollen och lära sig.
    Men jag förstår ändå hur du tänker. Du har det jobbigt och är skör just nu, och då kan såna där saker antingen knäcka en ELLER hjälpa en. Så fundera du och prata med maken.

• Sonja68

EA, förstår din nervositet, ät godis du!! Men jag har inte riktigt fattat ännu; köper ni huset för att renovera det och sälja det med vinst och sedan köpa ett annat?

Här får man så dåligt för husen, så köper man hus så är det för att man ämnar bo där läääääänge. Man får ändå aldrig igen pengarna man lägger ner.

• Sonja68

Jag har gift mig till en etta i Moskvas förorter, den är värd vårt hus gånger 2 ungefär.

• Sonja68

Bruttan: Härligt! Så ska en slipsten dras Det var dig väl unn't!

Stormar det hos er???
    Här är stormvarning klass 2 utfärdad även vid kusten där vi bor. När jag vaknade hade det inte börjat snöa, okej det blåste ordentligt men jag tänkte "det är ju lugnt det här..."
    Men medan vi klädde oss så hann det börja snöa och under tiden jag körde äldsta flickan till skolan så hade vägen nästan drivit igen Då blev det fart på mig. Jag såg framför mig hur jag blir fast på slätten vid älven som jag måste passera på väg till jobbet, med min pyttelilla Golf med dåliga däck.

PUH, men det gick bra. De jobbarkompisar som pendlar hit från Luleå (7 mil) har dock ringt och sagt att de blir hemma idag.
    Förståndiga människor.

Maken jobbar ute vid havet så där lär han få hålla i hatten idag!

Igår kväll var det slalomträning och bob-åkning på programmet. Blåste rejält, men varmt ändå, så det var bara härligt med frisk luft för en kontorsråtta som jag.
    Men idag håller jag mig nog helst inomhus och hör vinden vina kring knuten. Undrar dock hur jag ska ta mig hem... Maken får komma med den större, fyrhjulsdrivna bilen och hämta mig kanske...

Min brorsa kör plogbil, så han har fullt upp just nu!! När det är så här så brukar han få köra dygnet runt. Hans plogsväng vid kustbyarna tar 8 timmar. När han är tillbaka där han började har det alltså redan snöat igen det som han plogade åtta timmar tidigare !

• Sonja68

Daa: hur gick det att ta sig till jobbet idag? Inge' kul att vara kring vägen idag... *orolig*

• Sonja68

Här Fru Bygg; ett gäng näsdukar, Ayur Veda te med honung och varma raggsockar. Krya på dig, och hoppas lillan klarar sig.
    Hur gammal är hon nu?

• Sonja68

Lanovia; Barnfödarväder Ja, de brukar tajma det bra de små luringarna *fnissar*

• Sonja68

Fru Bygg skrev 2010-01-27 10:32:39 följande:

Sonja, tar tacksamt emot allt! Lillprinsessan är snart fyra månader, så det går fort. Men det hade ju varit underbart skönt om hon slapp att bli förkyld iallafall!
    Ammar du henne
    De brukar ha rätt bra motståndskraft mot "vanliga" förkylningar då nämligen.
  • Sonja68

Fyra månader... så mysigt *drömmer mig tillbaka*

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...