• Sonja68

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Jo, tack. Känns bättre idag. Men jag har INTE pratat med maken. Han försöker vara sur på mig (förstår själv inte varför och jag sa det åt honom igår och att det borde vara jag som var sur/arg/sårad eftersom han obefogat anklagar mig för vissa saker).
    Jag är en sån person som inte orkar gå omkring och vara arg och sur, tycker det är löjligt. Så jag gav honom några pikar om hans beteende och tack vare mig så pratar vi med varann igen.
    Tror att han innerst inne vet att han var orättvis, men det tar emot att erkänna det.

Var i pulkabacken med lilla K i två timmar igår kväll, medan T hade slalomträning. Det var bra för att rensa bort alla negativa tankar. Varm choklad i pausen och röda rosiga kinder när vi kom hem

• Sonja68

Jaa, VAR är Daa?? Hur är det med dig, gumman? *orolig*

• Sonja68

Daa: kram, kram, kram från mig. Jag är så nära så jag hoppas du kan förnimma dem?

EA: Ja, husköp kan göra en tokig Känner igen mycket!
    Jag skulle satsa på det större huset. Som man kan växa i. Och fixa eftersom. Om det inte är ALLTFÖR mycket och dyra grejer att göra.
    Men ha lite is i magen, och kolla på det andra också. Ju fler man kollar på desto bättre bild får man hur mycket hus man får för pengarna sas.

Fjällis; Massage... härligt! Jag har precis varit på Ansiktszonterapi. Och det var så härligt att jag somnade !
    Hoppas du och maken kryar på er.

Lanovia: Jag säger det igen: höftrullningar med lätt böjda knän, kör höfter och bäcken i en åtta. Det öppnar också upp bäckenet rätt bra.

Det var fler jag skulle kommentera, men det flög ur huvet just nu. Men jag tänker på er i alla fall!

• Sonja68

Blommis; klart du får gråta!
    Och skönt med bra snack med läraren och att sonen blir SEDD. Det är det jag är mest rädd för som mamma; att mina barn inte blir sedda i förskola/skola. Men det är ingen risk, de undgår ingen. De är bra på att synas och höras
    ALLA fröknar, barn och föräldrar vet vilka de är (bra eller dåligt undrar jag?). Det är ända kommunens största förskola med 95 barn...

Jag är så NÖJD med mig själv: kom hem efter jobbet. Lagade Chili con carne. BArnen dissade den ,men det skiter jag i, för den var supergod. De fattar ju ingenting...
    Sen var jag på Yoga. Bara att jag tog mig iväg till träningslokalen var ju en bedrift i sig.
    Sedan har jag gjort en köttsoppa på vildsvin.
    Och nu ska jag gå och ta hand om maken.
    Tänkte bryta min sexvägran. Han har ju pratat med mig idag. Månne om det snart går upp ett ljus för honom; att det lönar sig att hålla sig on speaking terms med frugan
    Bete dig som ett svin och sura = Inge sex
    Var trevlig och hjälpsam = Mycket sex
    Det borde vara på en lagom nivå som t.o.m en karl kan greppa

• Sonja68

Godmorgon!
    Jag tror det gick fram, för jag fick en puss på morgonen innan han åkte iväg. Utan att behöva be om det. Han meddelade dessutom att träningen på fredag är inställd,¨så jag kan gå och träna själv om jag vill Gäller bara att hitta nåt pass. Har bokat in mig på 30 min. spinning på lunchen på fredag, men är ju glad om jag kunde göra nåt annat, direkt efter jobbet t.ex. Det blir så stressigt på lunchen. Och stress behöver jag minska ner på i mitt liv.

När jag läser vad jag skrev om mina flickor, att de syns och hörs, så låter det som att de är gapiga och såna där tjejer som kör över andra, typ som i Blompojkens klass. Men det hoppas jag verkligen att de inte är. Lärarna på skolan och förskolan säger tvärtom att de är måna om andra, empatiska, men att de tydligt visar när de tycker något är fel. OCH när något är roligt och bra! De räds inte att stå på sig. De är ofta de som tar initiativ till lek. De pratar och tar kontakt med vuxna utan att vara rädda. Det var mer så jag menade.
    Jag skulle bli bedrövad om det visade sig att de är "mobbare"... Eftersom jag själv var utsatt för mobbing hela låg- och mellanstadiet så är jag rädd både för att mina barn ska bli mobbade, men även att DE ska vara de som mobbar. Det vore minst lika illa

Ninnis; fjällsemester Liiiite avis är jag.
    Hoppas ni får en superfin vecka (visst var det en vecka ni skulle vara?)!
    Vi har bokat hemavan ett veckoslut tors-sön i mitten av februari, tillsammans med en massa ryska vänner som kommer på besök. Vi har hyrt två stora hus ! Längtar....

Ikväll har T slalomträning och jag funderar på att ta med lilla K:s längdåkningsskidor så kan hon träna längdåkning på spåret som är alldeles vid skidbacken. Eller så blir det pulka

• Sonja68

lanovia 08 skrev 2010-01-21 08:28:57 följande:

Sonja, hur kan du vara avudnsjuk på fjällsemester? Du bor ju mitt uppe i det. Jag blir avvis när jag läser om slalombacke och skidskola mitt i veckan. Det är ju sådan man går den veckan man är och åker skidor. vad gäller dina flickor var det nog ingen som missförstod dig. Inte jag ialla fall. Det är väl underbart att flickorna vågar hålla sig framme.
    Jo, visserligen bor vi fantastikst bra här, men slalombacken här i kommunen är inte speciellt stor. Jag åker inte i den själv, för det ger liksom inget. Men den är perfekt för nybörjare och barn, så det är förstås en enorm tillgång!
    Närmsta backe som JAG tycker är värd att åka till är 15 mil härifrån. Men det är ju inget för en Norrlänning. Vi brukar åka iväg över dagen bara dit Åker på morgonen, packar med termosar och mackor, äter lunch där och sedan hem på kvällen. Middag hos mina föräldrar, för vi passerar dem på vägen hem. Perfekt
    Ja, om man gillar vinter med skidåkning, skridskor, slalom, pulka, skoter, så bor vi ganska så bra faktiskt´
  • Sonja68

Fjällis; jag är stum av beundran! Din uppfinningsrikedom ang. vad man kan hitta på att göra med puckade människor är fenomenal

• Sonja68
    Ninnnis skrev 2010-01-21 09:14:07 följande:
    Sonja, bra att din taktik fungerade! Ibland är de nästan löjligt lättmanipulerade, våra stackars män...
    Jag har sagt det förr men det tål att upprepas; SEX, MAT, SÖMN. Det är allt de behöver. Svårare än så är det egentligen inte
  • Sonja68

Fjällis, jag frågade en slalomfantast till kollega och han sa att Kittelfjäll var bästa svenska skidorten, bästa åkningen, trevligaste stället. Jag SKA dit. Visst var det där du bor?!

• Sonja68

Ninnis, ha en härlig fjällsemester tillsammans med dina killar!
    Kommer sakna dig

Lånade bort Lillan igår kväll. Kändes onödigt att dra med henne till skidbacken två timmar när hon snorade och hostade igår efter dagis. Hon fick leka med storasyrrans bästa kompis istället. Och var glad och nöjd med det De hade haft jättekul.

Lanovia; eftersom alla tror det är en kille, så måste jag väl vara kärringen mot strömmen då och säga att det är en tjej
    Jag tippar på 7 feb på min mans 35-årsdag!
    Så bered dig på att gå över tiden

Jag avbokade mitt lunchpass i spinning. -16 och jag kände att det var motbjudande att hålla på och vara blöt och dan i en kall bil :-S
    Har föreslagit en kvällsprommis med familjen ikväll istället.
    Känner verkligen för att mysa med dem ikväll!

Ha det gott alla!

Daa: ska du till hemtrakterna och kolla tävlingarna i helgen?

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...