• Sonja68

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Okej, jag fattar. Jaja, hoppas hon klarar sig i alla fall, lillsessan

• Sonja68

Lanovia; du kan lugnt luta dig tillbaka... än är det inte dags...*nynnar 7:e februari, 7:e februari...och duckar*

• Sonja68

Fjällis; stor kram från mig. Det är klart det kommer dippar när det hänt så mycket, dödsfall, fallolyckor, begravningar och allt möjligt. Tillåt dig att ha en sån dag idag. *kramar igen*

PS; ro hit med PALT, ombedelbums!! *slickar mig om munnen och väntar med smörpaketet i högsta hugg*

• Sonja68

SIRAP till Palt?!?! Det var nå' nytt...
    Nä, fläsk, smör och lite, lite lingon

• Sonja68
    Fjällbruttan skrev 2010-01-27 11:22:51 följande:

Håller med dig! Men en hel del tokskallar här tar en klick smör, häller på ljus sirap och mosar ihop med smöret och "doppar" palten i *ryser*

Min ryske man har haft svårt att förstå det här med att vi tar sylt till kött och fläsk och köttbullar. Sött liksom, det är ju efterrätt för honom. Men nu har han insett att just lingonsylt eller rönnbärsgele som är syrligt är supergott till vissa kötträtter (särskilt vilt då). Renskav med lingonsylt t.ex. har han börjat gilla. Men det tog åtta år!
  • Sonja68

Sylt behöver ju inte nödvändigvis vara supersöt...

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2010-01-27 11:43:01 följande:
    Men herregud SLUTA prata om palt! Jag vill väl OCKSÅ ha palt! Med rårörda lingon och smör såklart.Rårörda lingon är ett nationellt tillehör precis hur användbart och gott som helst. Frånden stekta salta sillen i Smålands djupa skogar till Kroppkakor, på Öland, Palt i norr och alla raggmunkar man kan tänka sig däremellan!Dessutom vill jag uppmuntra er alla att nästa gång ni gör Ekströms Chokladpudding för att det är så enkelt, då klickar ni på rårörda lingon intill den lättvispade grädden. Det är oslagbart med något lite syrligt till choklad också nämligen.
    *dreglar*
    Åhhhh, låter ljuvligt!! *antecknar på inköpslistan Ekströms Chokladpudding*
  • Sonja68

Blommis; jag hade en spade i bagaget förut, men den är borta !
    Och inga filtar,men jag tog på mig täckisar, extra tröja, pälsmössa och luddiga skinnhandskar ÄVEN om det bara var -3 ute imorse. Just för att det blir fort KALLT ifall man blir ståendes på vägen...

Ja, min man var täppt i näsan i morse och GUD så dålig han var...(enligt honom själv) och vilken HJÄLTE han var som ÄNDÅ var så ansvarsfull och åkte till jobbet... *snörper på munnen*
    Att jag har värsta mensvärken så det känns som att någon försöker vida av mig nånstans på mitten, DET var ju INGENTING att gnälla över!

• Sonja68

lanovia 08 skrev 2010-01-27 12:15:47 följande:

Vad går väl att jämföra med en mans förkylning???Maken envisas med att säga att män tål smärta bättre än kvinnor. Kanske omedelbar snabb smärta men när det kommer till förkylning, mensvärk och graviditet...Jag och en kompis har kallt konstaterat att om män skulle ha mensvärk en gång i månaden så skulle antalet sjukdagar i detta land öka något enormt. Elakt kanske men något ligger det i det.
    och inte skulle det födas många barn heller!!
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...