• Fru Bygg

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Leksi, vilka tradiga nyheter på jobb. Det gör så mkt mer än vad man tror de 2,5 timmarna! Men du får trösta dig med att sen kommer du ju vara hemma med en liten prins/prinsessa istället för att jobba 40 timmar i veckan. Visserligen blir det ännu fler timmar med ett litet barn, men det är ju så underbart!

• Fru Bygg

Ja, vem väger det man gjorde när man var 20-25? Jag var megasmal då och kunde äta precis allt utan att gå upp ngt. Vilket jag ville göra då, inte heller roligt att alltid få kommentarer om att man är för smal. Fick väldigt ofta kommentarer av diverse människor (inte min familj) om jag ngn gång åt lite mindre. Till saken hör att jag alltid åt väldigt bra, till frukost va det alltid en tallrik havregrynsgröt och tre mackor.

När jag var 23-24 gick jag upp lite till 60-65 kg som jag borde väga med min längd och då insåg man att man inte kan äta allt längre. Men med lite träning och bra mat, så måste man ju kunna unna sig ngt ibland.

Jag kommer fortfarande att äta lite godis och kakor, men får försöka hålla det till helgen!

• Fru Bygg

Hej alla!

Det var länge länge sen sist nu! Vet inte var all tiden försvinner när man har småbarn. Ella sover just nu, men vaknar nog snart och ska ha lite mat. Det gäller att skriva fort!

Jag försöker hinna med att läsa alla era inlägg, men tiden räcker inte till att kommentera allt. Jag tänker på er alla och skickar iväg en massa kramar till er! *kram*

Givetvis är det få gröna pluttar här nu, när jag hittat hit! Men jag ser att blommis lyser grön!

• Fru Bygg

"grön grön grön är dräkten som jag bär"

• Fru Bygg

Kvinnor kan göra 2 saker samtidigt.... Mammor kan göra 3....

Sitter och äter macka, skriver här och gungar Ella i babysittern... Det ni!

• Fru Bygg

Hj'lp mig.... Nu är det illa. Sitter och läser på familjeliv. Måste se till att hålla mig borta därifrån. Är nog bara lite sällskapssjuk.

• Fru Bygg

Så, nu går jag och skriver lite adresser till dopinbjudningarna istället för att sitta framför familjeliv. Den sidan är direkt farligt!

Ha en underbar kväll!

kramisar!

• Fru Bygg

Titta här, jag hinner in på BT ett kort tag idag också!

Inatt sov Ella från nio till fem och sedan efter lite mat igen till klockan nio. Underbart! Hoppas på fler sådana nätter!

• Fru Bygg

Ingis, håll dig borta från familjeliv! Tyckte först att den kan vara lite rolig att läsa, men har insett att man kan hitta alla svar där. Alla tycker olika och stressar upp varandra.

• Fru Bygg

Ninnnis, nu blir jag nyfiken. Vad är det med Lanovia? Eller det kanske är hemlisar!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...