I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
fast det låter härligt att fira jul där!
fast det låter härligt att fira jul där!
Du kan inte klaga på att inte sova djupt i så fall... we know...
tittsen är snart så långa att de når hela vägen dit...
just nu ligger hon med övertrötta ögon och vill inte sova. bara titta på mamma. hela tiden.
www.lakartidningen.se/old/content_0415/pdf/1398_1400.pdf
Jag börjar nere i fötterna och arbetar mig uppåt. Efter ett tags tränande kan man göra det utan att spänna upp först och bara med tanken få musklerna att smälta som smör. Det är så skööönt.... zzzz...
Ja, det är härligt, sonja. Och samtidigt lite skrämande för är jag verkligen värd den beundran? Kan jag leva upp till detta ansvar som hon innebär? Kan jag ge henne det alldra bästa som hon verkligen förtjänar, för kärleken är ju ömsesidig... Det är stort att bli mamma...
blev vaccinerad igår... läkaren sa att det skulle kännas som träningsväre... ja, visst! Snarare ledbandsinflammation! men nu börjar det bli bättre! (enhandsfattning...söver henne med mjölk...)
Bruttan: kanske trött och knäpp, men i allafall gullig och go!
Lanovia: jo, jag hoppas det ,men det är så ömtåligt och skört. Den blicken ställer krav och den ger kraft att klara det. (svammel-svammel)
såg i andra bebistråden att ores bebi är på väg! grattis!!
åh, då är de stora nu! Sömn är den bästa medicinen mot allt. bra råd. men mot mjölkstockning har jag hört att ett varmt (så varmt man bara klara) bad ska göra susen.