• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Blivande fru L

Hej hej alla!

Jag mår ganska bra av sprayen trots att jag tar den tre gånger om dagen. Jag har en del heta vallningar, en föraning av klimakteriet antar jag, och är mera lättretlig än vanligt är jag också. Småsaker gör mig oskäligt förbannad. Jag var beredd på alla biverkningar från A-Ö, så det här lilla klarar jag utan problem.

• Blivande fru L

Ore - Vad spännande att ni snart får se vem som är i magen! Det låter som att ni har det mesta klart hemma och inför förlossningen, det är bara barnet som fattas.

Snaily - Jobbigt med UVI! Hoppas det går över fort. Har ni tänkt ha en öppen eld på jordgolvet mitt i rummet? Se till att ha ett hål i taket så slipper ni skorsten.

Snorkfröken - Bra googlat om ÄL-blödning!

• snaily

Snorkis
    Tack! Det förklarar dock inte varför man kan få en blödning (som kommer ut vaginalt alltså) - känns det inte lite långsökt att blodet skulle ta sig in i äggledaren och vidare ner till livmodern och ut? Men det kanske är så? *nyfiken så googlar också*

FruL - vad bra! Lite humörsvängningar får man kanske räkna med! Jag kommer nog vara fast i spraystadiet i ca fyra veckor så hoppas att inte biverkningarna blir alltför hemska.

• passionsblomman

Blivande fru L skrev 2009-11-03 18:49:52 följande:

På tal om att gå i sömnen och kissa på fel ställen: Min kollega och hennes man fick tvillingar när deras äldta barn var två år. Hon och maken var alltså rejält trötta. En natt vaknande min kollega av att hennes man satt och skrattade i trappan och frågade vad han höll på med. Han skulle gå och göra nr två och hade vaknat sittande i trappan med byxorna vid fötterna. Som tur var hade han vaknat före behovet var utfört. Snacka om sömnbrist!
    HAHAHAHHAHAHHAHAAAAAAAA!!!!

Herregud vad roligt!
  • snaily

Blivande fru L - vi tänkte i första hand köra lyxvarianten med vedspis i köket + skorsten faktiskt... Men ska absolut ta ditt förslag i beaktande!

• Blivande fru L

Snaily - Vi hade stampat jordgolv och öppen eld i vår förra lägenhet. Nu när vi renoverar vårt relativt nyköpta hus ska vi också slå till på vedspis med skorsten. Vi har däremot inte bestämt om vi ska ha vattenklosett ännu.

• Blivande fru L

Hej PB! Jag tycker att du skriver så fint om känslor. Hoppas att sonen hittar flera fina kompisar snart och att det ordnar sig med bebiskarusellen.

• snaily

Vatten... vad hette det?? Rinnande vatten inomhus förresten, är inte det lyx? Brunn på gården är ju också bra.

Har googlat klart och hittat flera olika förklaringar till ägglossningsblödning - en var som jag skrev ovan, och en annan att östrogennivåerna sjunker i samband med ÄL och att man då kan blöda lite från livmoderslemhinnan.

Blivande fru L - facit??

• passionsblomman

Hej själv och TACK, vad gullig du är!

just nu har jag en skitsur son som stampat in i sitt rum arg som ett bi för att det visst blev sängdags...

Jag får nog ta och gå in där och se om han bits eller vill ha en godnattkram...

Blivande fru L skrev 2009-11-03 20:30:16 följande:

Hej PB! Jag tycker att du skriver så fint om känslor. Hoppas att sonen hittar flera fina kompisar snart och att det ordnar sig med bebiskarusellen.
  • Blivande fru L

Brunn på gården och utedass är icke att förakta.

Har svårt att ge dig facit om ÄL-blödningar. Båda svaren är sannolika även om jag håller med dig om att det känns långsökt att en liten blödning i bukhålan skulle leta sig ut genom livmodern. I ditt fall är väl det mest sannolika att det rörde sig om blod i urinen?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter