• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • _koko_

Jag tycker också den lantliga stilen är oerört vacker att titta på men skulle inte vilja ha själv. Framför allt tror jag för att det skulle bli så svårt att damma med alla torkade växter och snickarglädje.

muggles - Ja, vårt hem är nog lite rockigt, speciellt om man jämför med ert skitsnygga och sobert inredda. Lampan över vardagsrumsbordet är verkligen grym förresten! Kul att se den på plats.
    Vår soffa var en kompromiss, sambon skulle absolut ha en svart skinnsoffa (hans smak är fast i 80-talet hade han fått välja hade vi nog haft ett glasbord också ), så då såg jag till att den blev lite modern i modellen (fast inte übermodern, för det gillar inte jag), och sen fick jag välja bord. Tyvärr blev bordsbenen 5cm för höga (missförstånd vid beställningen som inte uppdagades förrän vi monterat ihop det och då orkade vi inte reklamera) och jag har inte vågat kapa dem själv (ännu)...

Pianot är mitt som vi faktiskt målat svart själva! Jätteläskigt var det, men resultatet blev klart över förväntan. Vi har dock inte målat insidan (för svårt), så när man spelar på det ser det lite knasigt ut.

• _koko_

nenne - Lagom patriotiskt sovrum förresten, fanns den inte i större storlek?

• nennesjuttioåtta

Koko
    Nä. hahahah!

Förstår du att det är irriterande när Nancy sätter den där i svängning, med flit (den lilla ******),

• Mrs  B

Hej hej!!!

Precis hemkommen från jobb, AF, lunch med maken och Maxi! Puh...
    Sitter här vid datorn och väntar på en tenta som inte har kommit och som skulle ha kommit idag.
    Slöseri med tiden.....

Hämtar barnen vid tre så än kan jag sitta här.

Vad många fina kort det har kommit till galleriet.
    Skickar några till Telis efter vår resa, om det blir några fina kort dvs.

Husbilder har vi annars inte så många....

Muggles
    Åh, vilka fina tavlor!!! Helt min stil!

• nennesjuttioåtta

Koko igen,
    det är en stor hjälp när vi ska mobilisera trupperna för att t ex förinta Härjedalen.

• _koko_

nenne - Vilket? Att nancy sätter hela landskapet i gungning?

Mrs B - Retligt att tentan inte kommit!

• _koko_

ore - På ett sätt kan jag förstå din syster lite (fast då vet jag förstås inte hur du la fram det!), hon kanske tycker att såna kommentarer är onödiga, hon kan ju inte gärna ändra sig nu...
    Men det är förstås klart bättre att säga sin åsikt till henne än bakom hennes rygg!

• Mrs  B

Jag har också ett piano, som jag klinkar på liksom sönerna. Är ju musiklärare också så det är ett måste.

koko
    Ja, det är lite retligt att tentan inte kommit eftersom jag har lite tidsbrist denna gång för på måndag åker vi till SOLEN!!!!!

• nennesjuttioåtta

koko
    hahah precis! Hon sitter nedanför, drar till den som om hon skulle sätta igång chokladhjulet på Liseberg och sen väntar på vår reaktion, vilket brukar resultera i att hon blir upplyft till sängen. Jag tror hon gillar att bli straffad.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter