• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • _koko_

Så, nu har även jag fått iväg lite nya bilder till telis.
    AM - Märk de rosa detaljerna i vardagsrummet! Tyvärr är bilden lite mörk så man ser varken det svarta pianot, den vrålsnygga lampan ovanpå eller den svarta tapeten med guldblommor bakom... Den fula kattpelaren som sambon tjatade dit syns dock tydligt.
    "Tavlan" hänger där i väntan på att vi ska hitta tavlan med stort T, som dock inte får kosta något (sambon igen ). Det kommer ta tid med andra ord.

Mer skrivet än så blir det visst inte, för nu är det någon som skriker efter käk!

Puss på er!

• Telis

Jag mejlade MVC och frågade om vaccinationen när man är förkyld och det är ingen fara med att ta den om man inte har feber. Men sen la hon till "och du mår i övrigt okej trots din förkylning", det är väl klart att jag inte mår okej om jag är förkyld. Så, det är nog ingen fara med att ta den, jag orkar bara inte släpa mig dit nu när jag mår som jag gör, jag avvaktar ett par dagar.

Hej Vänner! Ja, fy ja, det är nervöst att köpa också! Fast lite läskigare är det nog att sälja tycker jag eftersom man oftast redan har köpt något nytt då och det är så mycket som hänger på om man kan sälja och vad man får. Sen, som jag har tjatat om tidigare, är det så himla jobbigt att ha folk som går och gluttar hemma när man inte själv är där.

Det var ett jättefint hus på bloggen men jag skulle nog ändå inte vilja ha det riktigt SÅ vitt hemma.

Hur går det med ditt illamående och krävande chefen?

• Telis

Åh, kul, koko! Ska genast lägga upp bilderna!

• Vännerfan

PB, Jag bor rakt söder om dig! Eller lite, lite åt väster blir det nog också.

Koko, Vinkevink!

Telis, Ja, jag kan tänka mig att det är ännu värre att sälja! Det var det jag menade men inte fick fram.

Mitt illamående håller sig borta så länge jag äter mycket och ofta! Speciellt viktigt är 2 frukostar. Men det känns helt ok. Jag gillar frukost! Chefen har helt ändrat inställning som väl är (misstänker att 1-2 personer hjälpt mig med det utan att jag bett dem), så fr.o.m. idag jobbar jag 80%. Eller, på pappret gör jag det. För jag har så mycket minusflex så jag jobbar ca 90% tills jag kommer på +- noll. Gillar mina arbetstider på pappret dock: 9.00-15.30.

• Vännerfan

God natt goa vänner, nu hägrar sängen här!

• viktualia

Vänner - bra med stöd från kollegorna... hetsande chefer är ju inte vettigt!!

Illamående - har i mitt fall kommit tillbaka lite nu när det är mörkt när jag åker buss....

...grubblar över när/om jag ska sluta äta Lergigan... nån med tips?

...och så undrar maken hur vanligt det är med presenter från nyblivna pappor till nyblivna mammor? finns det nåt bra begrepp för sådana presenter?

• snaily

Vinkevink till alla! Har läst allt ni skrivit men inte hunnit skriva och nu är jag egentligen för trött... Sorry!

Kul med alla bilder! Kan möjligtvis tänka mig att bjuda in till vårt sovrum , enda rummet som inte är alltför skräpigt. När ska ni sälja ert hus till oss Nenne?

Haft besök i helgen, trevligt, blev långa hundpromenader, mycket fika och lite shopping och så restaurangbesök i lördags - det blev röding för oss också Koko!

Ego ego
    Max utslag på ÄL-test - håll i er nu: igår, på dag 13!! Rekordtidigt. OCH, har idag haft konstigt ont på ett obekant sätt långt ner på vänster sida av magen - ägglossningssmärta?? Tänk om jag aldrig haft ÄL förut (eftersom jag inte brukar känna så i magen), eller så var det bara äggstra många ägg som lossades den här gången - kanske blir trillingar nu då! (Läst för många skräckhistorier på FL om hur illa det kan gå när man knaprar Pergo utan att kollas med VUL.) Känns dock gaaaaanska osannolikt med tanke på hur fertil jag varit hittills... Nåja - hoppas inte så mycket som det kanske låter på den här cykeln, är väldigt inriktad på den där ivf-en nu.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter