• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

EA
    KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!!!!!!!!

Fick så klart halsont efter att chefen var här med sin nya halsfluss igår. Qk!

• nennesjuttioåtta

koko
    haha, nu kikade jag extra, man ser ju visst tapeten och pianot! Coolt!

Jag vill ha ett piano!

• nennesjuttioåtta

Igen:
    Vilka söta barn ni har allihop!

• Liten med Mindre

Nenne - hem o gurgla citron eller saltvatten. Eller kanske vanlig hederlig sprit?

Funderar också på piano - inte för att jag vill spela, men det är kul när pappsen kommer på besök och kan spela för Mindre. Undrar om vi får låna in syrrans sambos oanvända piano när vi hittar hus???

koko - på lite avstånd kan man missta katträdet för en annorlunda pilasterhylla.

Muggles - när du sa att ni hade pilasterhyllor vid sängen tänkte jag på de stora "orginalen", som ju också varit poppis att sätta upp där. Era små passade ju jättefint. (Kan tycka att de stora är just lite för stora för att ha vid sängen, men smaken är delad. Vi har vår i vardagsrummet, full med barnböcker. )

• muggles

Haha de där stjärnkuddarna är ju väldigt vanliga - jag vet precis vilka ni menar. Finns ju även filtar. Men kan vara snyggt i rätt sammanhang. Finns det inga hem med i den där Skärgårdstidningen som har sådana där blåa och gröna glasbollar i nät hängandes på väggen - el är det ute numera?!

• muggles

Liten: de stora?! Men det passar väl inte som sängbord (skulle jag ha tyckt), har jag aldrig sett dock. Jag håller med dig - de passar bättre i v-rummet el en hall el nåt.

Nenne: gurgla med jodlösning (köp på apoteket) är min husmorskur (en gång rekommenderad av en farmaceut på Apoteket just) mot halsont - funkar dock bara om det är en bakterieinfektion, inte om det är virus. Den kuren har verkligen minimerat mina halsinfektioner kan jag säga...

• Lapinette

Har också ont i halsen sen igår så träningsväskan fick stå kvar i hallen imorse . Skittrist då jag inte kan gå på detta underbara pass de följande tisdagarna heller. Nå väl, livet är ju inte alltid en dans på rosor. Bättre att försöka undvika en större förkylning och ta det lugnt.

Så funkar sprit? Vad tror ni om vin? Ska nämligen till Lux nyöppnade skaldjurs och fiskerestaurang B.A.R. och äta lunch idag. Jobbet bjuder !

nenne - vi har redan bytt ut nästan alla möbler sen vi flyttade in i vår lägenhet. Maken blev helt tokig när jag sa åt honom att nu när vi målar om köket så kanske inte mina gamla köksmöbler passar längre ... arrrrggghh! Jag menade då inte att vi absolut skulle köpa nytt men kanske måla/lacka om dem.

• Liten med Mindre

Muggles - har sett flera sovrum med stora pilasterhyllor.

Har inte sett så många glaskulor - så de måste väl vara ur modet detta sekel. Segelbåtmodeller, vita brädväggar (tvärställda) överallt, och så usa-kuddar o filtar, och nennes fina vilstol är det som gäller nu.

• nennesjuttioåtta

Liten
    jag har sett de där glaskulorna i någon tidning, men de brukar vara undanhängda i ett hörn. Fatta pinsamt!

Jag gillar ju ifos den stilen (också!) men börjar ju tröttna när den är med i alla, ALLA; skärgårdshus.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter