• Bluebride

    Brudgum i kostym

    Vem har valt att gubben ska ha sin vanliga kostym?
    Har ni tänkt något extra till det?

    Min kille kommer ha en svart kostym, blå väst med tillhörande slips och sen en näsduk i samma färg. Ska ta bild när allt är hemma.

  • Svar på tråden Brudgum i kostym
  • nano86

    Min sambo ska ha kostym. Men ham måste ha nån väst under, helst i lila (det kunde du väll gissa vid det här laget ) Men sen vet jag inte riktigt, funerar på att tvinga på honom en färgad skjorta vitt är så tråkigt?

  • Imma

    Min man hade en vanlig svart kostym med en svart väst under. Dels ville han ha något som han faktiskt har användning av sen (använder alltid kostym på jobbet) och dels tycker vi båda att det faktiskt är det snyggaste alternativet.

  • Bluebride

    det kan bli lite för mycket färg om det är färgad skjorta också. köpte killens väst och slips för ca 250 kr på ebay.


    nano86 skrev 2009-09-29 10:02:44 följande:
    Min sambo ska ha kostym. Men ham måste ha nån väst under, helst i lila (det kunde du väll gissa vid det här laget ) Men sen vet jag inte riktigt, funerar på att tvinga på honom en färgad skjorta vitt är så tråkigt?
  • Bluebride

    min kille känner sig väldigt obekväm i kostym, men han är så snygg i det, även om han själv inte tycker det.


    Imma skrev 2009-09-29 10:05:03 följande:
    Min man hade en vanlig svart kostym med en svart väst under. Dels ville han ha något som han faktiskt har användning av sen (använder alltid kostym på jobbet) och dels tycker vi båda att det faktiskt är det snyggaste alternativet.
  • Zia 20090618

    Vi ska låta sy upp en ny kostym åt honom (den han har är från studenten som han köpte typ 2 dagar innan = dåligt med storlekar = sitter kasst:P) och så tänkte vi väst och sån där speciell slips som det ofta är till i guld/beige..

    Just väst känns som ett himla fint sätt att piffa till just en vanlig kavaj:)

    På tal om väst, hur gör ni med era ev. marsalker/bestmen? Ska även de ha likadan väst som brudgummen eller hur gör ni..?

  • Snufflan

    Vi köpte en ny kostym till min man, den är svart ,med tunna kritstrecksränder, så den kan han använda sedan oxå. till den så hade han frackskjorta, väst, plastrong och näsduk.

  • Bluebride

    bor ni i sthlm så vet jag ett företag som syr upp kostymer, fast de ligger i arninge, de syr kostymerna som personalen använder på grand hote.

    Våra bestmans ska ha samma som brudgummen. Jag funderar på att vi ska välja mörkblått till bestman så han kan ha den på sitt eget bröllop sen, de kommer ha vit, gul och blå som färgtema och bruden vill ha en mörkblå brudklänning

    Zia 20090618 skrev 2009-09-29 11:20:46 följande:


    Vi ska låta sy upp en ny kostym åt honom (den han har är från studenten som han köpte typ 2 dagar innan = dåligt med storlekar = sitter kasst:P) och så tänkte vi väst och sån där speciell slips som det ofta är till i guld/beige.. Just väst känns som ett himla fint sätt att piffa till just en vanlig kavaj:) På tal om väst, hur gör ni med era ev. marsalker/bestmen? Ska även de ha likadan väst som brudgummen eller hur gör ni..?
  • Bluebride

    ja eller kravatt, det är samma sak. Tänkte först platrong, men nu fick jag slips (om det inte är en plastrong/kravatt) och väst i ett paketpris och jag måste hålla nere kostnaderna.

    Zia 20090618 skrev 2009-09-29 11:23:47 följande:


    Aah, plastrong kanske det heter ja;)
  • Zia 20090618

    Aha, ja det vore ju praktiskt för dem:)

    Jasså, nej tyvärr bor vi inte i Sthlm men är ner dit någon gång per år. Men hur som helst åker vi till Thailand i december så vi tänkte göra ett klipp och få den gjord billigt där;) Fast västen och de tänkte vi nog göra precis som du och köpa via ebay, de har ju rätt så trevliga priser där...

Svar på tråden Brudgum i kostym