• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Det fanns en vad-ska-ni-äta-idag tråd förut som var jätteinpirerade.
    Det är dags för en till sådan tråd tycker jag, så vad ska ni äta idag?

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • passionsblomman

Använder du en fast sort? Jag tar alltid en fast sort och så sisådär 200-225 grader, lite rapsolja på och så får de stå tills de fått fin färg.
    mandelpotatis blir helt underbara!

Sundance skrev 2009-10-14 18:38:11 följande:
    Igår åt vi rotfrukter i ugen (potatis, morötter och rödbetor) med aromatbiffar och vitlökssås till. Det var ok, men jag får aldrig till potatisen i ugnen. Den blir så mosig liksom. Något tips?
  • Sundance

Nej, jag tror faktiskt att det bara fanns mjölig den här gången. Säkert det som är felet då. Ska testa mandel nästa gång! Tack!

• passionsblomman

Idag gör vi det latmansenkelt-färdig tortellini med riccottaost och spenat, blandade med en tomatsås med lök, vitlök och basilika och lite grönsaksbuljong och peppar. Så lätt och gott!

• EåN2010

idag blev de stekta grytbitar å ris å kantarellsås... *mums*

• lindab87

Ost och bacon sås med färsk pasta :)

• Heloise

hemgjord pizza, med salami, oliver, fetaost och rödlök.

• Elleindreamland

Skaldjursfrossa med vitt bröd och aioli blev det ikväll minsann.

• Millanita

Firar 4 år idag så ikväll blir det romantik med räkor, aioli, vitlöksbröd och vitt vin! Mumma

• Imma

Idag är jag gräsänka, så jag ska till min mamma och äta hennes fantastiska pizza med räkstuvning och mozzarella på.

• Heloise

Ambitionen före friskis och handling var grillad biff med fetaost creme och ugnsrostade grönsaker. MEN efter friskis och handling så har ambitionen sjunkit och lagt sig på, kycklingkebab framför tvn med ett stort glas rödvin nivå.
    Så kan det gå när inte haspen är på

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?