• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Det fanns en vad-ska-ni-äta-idag tråd förut som var jätteinpirerade.
    Det är dags för en till sådan tråd tycker jag, så vad ska ni äta idag?

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • tomlinn

idag blir det 'biffar' av röda linser och fetaost, och sallad till.

• Wiggy

Det bidde nästan ingen mat förra arbetspasset för min del. Åt frukost kl 06 i och för sig, började jobba kl 8. Första larmet kom kl 08:45 (15 minuter innan vi brukar äta frukost på jobbet) sen var vi ute och körde till klockan var 19:00. Utan paus körde vi ärenden åt de andra distrikten som bara satt och pratade skit inne på akuten! När vi väl kom tillbaka till stationen hann jag bara stoppa in maten i mikron, och vad hände då? Ut och tuta igen! Sen var vi tillbaka igen kl 23:45. Då var jag för trött för att äta den där gamla mikrade måltiden som vid det här laget absolut bestod av 100% avsaknad av mörhet. Så det blev ett äpple och en knäckemacka. Vi var vid det laget ganska trötta och griniga, men fick som tur är sova hela natten.

• Millanita

Idag blir det nog tortillas pizza Igen med salami, ost och grönsaker...smaskens
    Lunch blir det frukt!!

• Annelajan

Lammfärsbiffar med Aijvar-sås, Ris, sallad och ett glas rött

• Heloise

4 rostade mackor med äggröra, verkligen nyttigt och bra, men jag skriver tenta och min man har varit och hjälpt sin syrra att stapla ved= ingen orkar laga mat.

• MV85

köttbullar och mjölk... tårta efter det... behöver jag påpeka att jag inte hade någon matlust eller lust att laga mat?

• Mamsellen på smällen

Jag har levt på limpmackor idag med hushållsost. Är genomförkyld och har inte orkat laga mat. De övriga i familjen har ätit rester.

• Millanita

Ikväll blir det restaurang besök på en italiensk sådan...ska frossa i vitlök och chilimarinerade tigerräkor till förrätt iaf sen får vi se vad som finns

• Imma

Idag blir det Paolo Robertos auberginegratäng. Urgod!

• Heloise

Spännande Imma, du får gärna ge mig receptet om du vill

Här blir det tacos med svärföräldrarna och svägerskorna, och fransk chokladtårta till efterrätt.

Lite vin slinker nog ner också

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?