• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Det fanns en vad-ska-ni-äta-idag tråd förut som var jätteinpirerade.
    Det är dags för en till sådan tråd tycker jag, så vad ska ni äta idag?

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • Tina86

Är sjukt sugen på grillad fläskfilé pommes och bea så vi får se om det blir det!

• Millanita

Idag blir det nog färska tortellini med smaskig tomatsås med vitlök, örter och bacon

• Sundance

Åh, snälla ni hjälp mig! Ska bjuda hem kollegorna på middag på fredag och nu när jag pratat runt så har det visat sig att där finns en del allergier (nötter, mandel, i princip all frukt, ägg). vad ska jag bjuda på??? Min favorit-rätt som alltid går hem innehåller mango så den gick bort. Sen är jag en hejare på lasagne men det är ju ägg i plattorna. Och så är det ju ägg i pasta också, eller hur??? Och vad gör man till efterrätt? Hade tänkt göra kladdkaka men det går ju inte. Och inte paj heller (frukt i). Glass innehåller väl också ägg? Är så dålig på sånt här.

• Tess80

Något som jag tycker är väldigt gott är Kycklingfilé som man steker lätt i stekpanna. Blanda ihop Turkisk yoghurt (ganska mycket, för det blir såsen) med 2-3 msk senap (slotts vanliga), klipp i 2 pkt bacon och ha i 1 påse riven ost och rör om allting! Det behövs inge salt då baconet är salt i sig! Men smaka gärna av.

Lägg dom lättstekta kycklingfiléerna i en ugnssäker form och bred över blandningen på fileerna. In i ugn i 200 g i ca 25 min. Servera gärna med ris el. potatis

Efterrätt...hmm glass med någon god sås som är kall el varm?

Sundance skrev 2009-09-16 11:33:12 följande:
    Åh, snälla ni hjälp mig! Ska bjuda hem kollegorna på middag på fredag och nu när jag pratat runt så har det visat sig att där finns en del allergier (nötter, mandel, i princip all frukt, ägg). vad ska jag bjuda på??? Min favorit-rätt som alltid går hem innehåller mango så den gick bort. Sen är jag en hejare på lasagne men det är ju ägg i plattorna. Och så är det ju ägg i pasta också, eller hur??? Och vad gör man till efterrätt? Hade tänkt göra kladdkaka men det går ju inte. Och inte paj heller (frukt i). Glass innehåller väl också ägg? Är så dålig på sånt här.
  • Tess80

Just det, glass innehåller nog ägg ja...så strunta i min idé på efterrätt he he!

Men kolla annars upp chokladpudding

• Heloise

Jobbet bjuder på middag i kväll, vi ska till en ny restaurang här i stan, hoppas den är bra!

• Tess80

Ikväll blir det tacogratäng här hemma

• Maliinka
    Sundance skrev 2009-09-16 11:33:12 följande:
    Det ska finnas äggfri pasta, är dock inte 100 på just lasagneplattor, men det tror jag. Glass innehåller generellt sett inte ägg, så det ska gå bra.
  • Maliinka
    Tess80 skrev 2009-09-16 12:19:14 följande:
    Åh det åt jag en gång, mycket godare än tacopaj som jag gör ibland (tycker nämligen inte om pajdeg...), recept tack!!
  • MissieA
    Tess80 skrev 2009-09-16 12:19:14 följande:
    Jag ville också ha receptet
Svar på tråden Vad ska ni äta idag?