• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Det fanns en vad-ska-ni-äta-idag tråd förut som var jätteinpirerade.
    Det är dags för en till sådan tråd tycker jag, så vad ska ni äta idag?

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • MV85

Har käkat baguette på stan o så blir det något så enkelt o som låter tråkigt tråkigttill kvällsmat...
    en skål köttbullar och ett stort glas mjölk

• agtiwi

I dag blir det riktigt mumsigt till middag! Det blir skivad, baconinlindad fläskfilè stekt i stekpanna. Detta läggs i en ugnsäker form. Sen steker jag färska, hackade champinjoner och lägger över köttet. Sist gör jag sås på creme fraiche, tomatpurè, mango chutney, salt, peppar och finhackad bailika och brer det över köttet och champinjonerna. In i ugnen på 225 grader tills allt blivit ordentligt varmt (ca 20-30 min). Ännu är det inte bestämt om vi ska ha ris eller klyftpotatis till, men vi ska ju inte äta ännu så det finns lite tid att fundera!!

• kullaberg

Ikväll blir det vegetarisk restaurang med min toastmadame

• feministbrud

Idag ska jag testa internationella matfestivalen på Sergels Torg. Var där och tittade igår och det verkar lovande.

• Millanita

hmm idag blir det nötrullader innehållande lök och kantareller och bacon med goo mustig svamp sås och potatis/ris (vet inte riktigt ännu) och svartvinbärsgele...smaskens!!

• Annelajan

Lövbiffspasta med sallad och ett glas rött.

• Tooticki

Linsgryta på röda linser, lök, tärnad potatis och cocosmjölk smaksatt med spiskummin, buljongtärning och sweet chilli sauce. Ris till det.

• Heloise

jag tror vi slår till med kalvstek i dag, och så ska jag förbereda lunch tills imorron( vv köttfärsgryta)

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?