• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Det fanns en vad-ska-ni-äta-idag tråd förut som var jätteinpirerade.
    Det är dags för en till sådan tråd tycker jag, så vad ska ni äta idag?

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • Heloise

åh gud så gott! Det hade jag oxå tänkt gjort, men det får nog bli imorron ist, äppelpaj har jag däremot gjort!

aikidoaasa skrev 2009-09-06 17:08:40 följande:
    Idag ska vi äta söndagsstek med kokta morötter, stekta kantareller och sedan till efterrätt skall vi äta lite äppelkaka med vaniljsås. MUMS!
  • Heloise

ok det blir pizza, fint komplement till huvudvärken

• maj2010

Idag blev det storkok av linssoppa, alltid bra att ha lunchlådor i frysen.

• MV85

Eftersom jag var på möhippa igår så blev det bakispizza i blivande brudens soffa och absurda mängder glass och choklad idag medan vi tittade på Twilight för tredje gången och hade massa mys med vår huvudvärk

• kullaberg

Igår blev det lasagne. Idag blir det nog något snabbt eftersom vi bägge tränar och är inte hemma förrän kvart i åtta. Tips någon på nåt snabbt och gott?

• Sonja68

Igår Varmrökt lax. Idag vete tusan...

• MV85
    kullaberg skrev 2009-09-07 07:58:39 följande:
    Igår blev det lasagne. Idag blir det nog något snabbt eftersom vi bägge tränar och är inte hemma förrän kvart i åtta. Tips någon på nåt snabbt och gott?
    "thai"kyckling.
    Skär upp benfritt kycklingkött i typ grytbitar eller så, fräs på i het panna med salt och svartpeppar, släng i en burk kokosmjölk och sweetchilisås efter hur starkt ni äter och låt puttra medan du kokar ris.
    Avsluta med att klämma ner saften från en lime i kycklingen precis innan serveringen.

Går snabbt, är riktigt gott o väldigt enkelt. En av mina rätter som efterfrågats recept på många gånger.
  • Skogsälvan

Till lunch blir det andra halvan av pizzan från igår, halvt inbakad med oxfilé, lök, vitlök, färska tomater och bea *mums*.
    Till middag vet jag inte ännu, får ta det med gubben sedan.

• Blivandefrueriksson

Älg gryta med kantareller

Svar på tråden Vad ska ni äta idag?