• Heloise

Vad ska ni äta idag?

Det fanns en vad-ska-ni-äta-idag tråd förut som var jätteinpirerade.
    Det är dags för en till sådan tråd tycker jag, så vad ska ni äta idag?

• Svar på tråden Vad ska ni äta idag?
  • kullaberg

Ikväll är m2b borta så då blir det rödbetor i ugnen (han gillar verkligen inte rödbetor...) med lite bulgur och sallad av tomat och mozarella. längtar redan

• Tristan79

I dag ska jag åka hela 60 mil upp till min mamma och pappa
    och jag vet att vi ska äta fisksoppa med hemmagjord aioli jumjum!!

Funderar på att ta med en flaska champagne också....vem säger att man inte kan dricka det en fredagkväll?

• Sonja68

Hjälp mig, behöver tips på en enkel, men god pastasås innehållande kassler.

• feministbrud

Mögelostsås? Kanske med lite broccoli?

Sonja68 skrev 2009-09-04 08:09:45 följande:
    Hjälp mig, behöver tips på en enkel, men god pastasås innehållande kassler.
  • Sonja68
    feministbrud skrev 2009-09-04 09:48:41 följande:
    Mögelostsås? Kanske med lite broccoli?
    Låter gott, men ungarna skulle nog vara rätt skeptiska, äter varken mögelost eller broccoli Synd för det lät jättegott i mina öron! Funderar om man kan slänga i gröna ärter (iofs också nåt de är skeptiska till, men de GÅR att få ner ibland) och en röd paprika och NÅT MER??
  • MammaMiaa

Det ska bli pastasallad idag till middag.
    Sen till kaffet ska vi äta laktosfri cheesecake med lime.

• feministbrud

Et tips som jag hörde en förälder ge till en annan förälder var att koka grönsaker och sedan purea allt med en mixer, så fattar barnen inte var det innehåller. Kasslern kan du ju ha i sen. Kanske kan vara något?

Sonja68 skrev 2009-09-04 10:06:41 följande:
    Låter gott, men ungarna skulle nog vara rätt skeptiska, äter varken mögelost eller broccoli Synd för det lät jättegott i mina öron! Funderar om man kan slänga i gröna ärter (iofs också nåt de är skeptiska till, men de GÅR att få ner ibland) och en röd paprika och NÅT MER??
  • feministbrud

Idag är första fredagen hemma på länge så det blir en tallrik kallskuret till förrätt (åh, vad jag har längtat efter det!) och så något annat spännande till huvudrätt, funderar på röding.

• Sonja68
    feministbrud skrev 2009-09-04 11:17:33 följande:
    Et tips som jag hörde en förälder ge till en annan förälder var att koka grönsaker och sedan purea allt med en mixer, så fattar barnen inte var det innehåller. Kasslern kan du ju ha i sen. Kanske kan vara något?
    Tack för tipset! Nu ska banne mig mixerstaven fram...
Svar på tråden Vad ska ni äta idag?