Vad ska ni äta idag?
Det fanns en vad-ska-ni-äta-idag tråd förut som var jätteinpirerade.
Det är dags för en till sådan tråd tycker jag, så vad ska ni äta idag?
Det fanns en vad-ska-ni-äta-idag tråd förut som var jätteinpirerade.
Det är dags för en till sådan tråd tycker jag, så vad ska ni äta idag?
Pasta med lax, parmesan och squash
Jag gjorde den där kasslern igår som jag var inne på tidigare. Men var slö så det blev bara kassler, en massa tomater som det var dags att göra nåt av, lök, tomatpuré, matlagningsgrädde och kryddgrönt. Till barnen spagetti och till mig kokt blomkål. Ungarna rynkade på näsan åt blomkålen förstås, men kasslern åt de. Hade jag varit mindre lat hade jag ju förstås mixat i blomkålen i kasslern (mixerstaven... var är den??) och "lurat" dem. Ikväll ska maken fixa nåt snabbt, få se vad det blir.
Gillar denna tråden, kanon för inspiration och idéer
Till lunch blev det väldigt enkelt - hamburgare.
I kväll blir det kycklingfiléer som jag skär i små bitar, steker upp i honung och soja, blandar ihop med sötsur chilisås, kryddor och slutligen majs, till detta gör jag sedan ris.
potatis och purjolökssoppa! yummie!
Har ätit pasta med en ostsås med skinka och ärtor. :) Till middag blir det ris och kycklingwok på kyckling, morot, färska rödbetor och färsk broccoli. Mums! :)
Vad är det med karlar och Purjo&Potatissoppa?
Min m2b gillar inte det heller.
Idag blir det pasta med baconsås och kålsallad till det
Vi har just ätit ris och kyckling i cocos mjölk
Här blev det väldigt lyckad "man tager vad man haver"-mat idag. Stekte upp riset som blev över från igår tillsammans med kyckling, lök, paprika, champinjoner, zucchini och curry. Oväntat gott!