5000 kr för 1 timmes fotografering-rimligt?
Var och kollade lite på fotografer igår och fick ett pris på 5000 kr av en. Då är det ca 1 h fotografering och 20 bilder i ett album.
Rimligt?
Var och kollade lite på fotografer igår och fick ett pris på 5000 kr av en. Då är det ca 1 h fotografering och 20 bilder i ett album.
Rimligt?
CA: Var du nöjd med bilderna?
Vi betalade 5000 för hela dagen så jag tycker det verkar dyrt!
Vi betalade 8.500:- för 1.5tims fotografering och ett 20tal bilder, jag tycker att ditt pris låter rätt bra Dock ångrar jag inte ett dugg att vi la ner mycket pengar på det för jag har aldrig sett bättre bröllopsbilder än våra (förlåt!
)
Det låter bra tycker jag! Ganska vanligt pris.
Vi lade lika mycket som Red Scarlet o känner också att det e de finaste bilderna som finns! Helt i vår smak. Mycket variation också.
Nu fick vi 2 h, förutom vigsel.
Tycker också att det verkar vara ett rimligt pris. Vi betalade 2000kr endast för fotografering. (4h)
Det finns många fotografer som har dessa priser... men det finns de som har bättre! Jag tycker att du ska kolla om du hittar någon annan som kanske har lite bättre pris och riktigt fina bilder.
Dyrt tycker jag... Betalade 7500:- för en heldags reportage-fotografering, från morgon till natten... Kommer få ca 500-700 bilder högupplösta på skiva. Bor i Göteborg.
Kolla fotografens tidigare jobb först och främst.
Billiga fotografer lägger oftast inte ner speciellt mycket jobb på att få riktigt bra bilder, skriver inte avtal, betalar inte skatt, har bristande backup, osv.
Man betalar inte bara för fotograferingstillfället. Förberedelser, vid utomhusfotografering åker seriös fotograf ut och rekar området några dagar innan den stora dagen. Den tiden räknas in. Vid studiofotografering är det ljussättning. Sedan kommer efterbearbetningen och urval av bilderna som kan ta ordentlig tid. Dyra album som bilderna ska monteras in i, ja, allt sådant är ju med i priset som man kanske inte tänker på som kund. För att inte tala om momsen! Så det är mycket mycket arbete bakom ett "dyrt" pris.
Vi hade en proffsig fotograf, som har eget företag, men han tog ändå bara 5000 för hela dagen, och vi har fått jättemånga fina bilder som han redigerat.
Sen får vi även ett bröllopsfotoalbum!
De behöver inte kosta multum för att vara bra!