• Mia 77

5000 kr för 1 timmes fotografering-rimligt?

Var och kollade lite på fotografer igår och fick ett pris på 5000 kr av en. Då är det ca 1 h fotografering och 20 bilder i ett album.
    Rimligt?

• Svar på tråden 5000 kr för 1 timmes fotografering-rimligt?
  • Snufflan

Låter lite mycket tycker jag, kolla med fler fotografer innan du bestämmer dig.

• Hjartafró

Tycker det lät dyrt, om det inte är något känd, extremt duktig fotograf som gör jobbet.

• soon and very soon

japp, betalade 6000 för 1 timme o 30 bilder. vart bor du??

• Snufflan

Vi betala 1000 för 1½ timmes fotografering(hela vigseln + bilder efteråt) och ca 20 framkallade bilder och 30 bilder på cd.

• December 2009

Jag betalar 4000 för 8 h inkl bilder i sthlm så för mig är 5000 mkt!

• Mia 77

soon and very soon skrev 2009-08-14 18:28:05 följande:

japp, betalade 6000 för 1 timme o 30 bilder. vart bor du??
    Varberg
  • Stitch

Låter aningens dyrt men eftersom du bor i Varberg kan jag ana vem som gett dig det priset och då är det förmodligen värt det.

• kpt

Jag var och tittade på en bil idag för 50,000 kr. Vinterdäck ingår. Rimligt?

OK, om jag ska vara lite seriös så är det antagligen rimligt eftersom det faktum att ett album ingår vanligtvis betyder att fotografen är seriös och jobbar flera timmar före och efter med bilderna.

• MarcusL

Precis. Ibland får man vad man betalar för.. och ibland inte...
    Vad är det för album? Är fotografen duktig? Vad är det för papper som bilderna levereras på osv osv. Det finns oerhört mycket som påverkar priset vid en fotografering...

Svar på tråden 5000 kr för 1 timmes fotografering-rimligt?