Några från Halmstad? del 3
Förra tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-47/m3390457.html är nu avslutad, så jag tänkte att jag startar en ny.
(Här pratar vi i Halmstadområdet om våra bröllop)
Förra tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-47/m3390457.html är nu avslutad, så jag tänkte att jag startar en ny.
(Här pratar vi i Halmstadområdet om våra bröllop)
11 dagar kvar nu.
Blev nästan färdig med vårat sovrum igår. Ska stryka gardiner som ska dit samt en ny lampa.
Den minstas rum får vi köpa en gardinstång till, nya gardiner, sen hänga några tavlor där & sätta in en lampa där.
Den äldstas rum ser ut som ett bombnedslag. Herregud unge vad man kan stöka ner.
Svärmor ringde nu & ville att jag skulle plocka i köket innan hon kommer på tisdag (nästa v) & städa likadant på kontoret. Sa att kontoret stå redan högt på listan.
Idag är det möte på ams kl 10. Skrevs in i jobb-utvecklingsgaranti igår & så la vi planeringsmöte nu innan jag åker på semester. Kravet jag har på mig är att jag ska kunnas nås, samt att jag ska kunna maila iväg ansökningar om jag får några anvisade. Så roligt kommer jag ha det på bröllopsresan.
Funderar på om jag ska lämna datorn hemma & låta min syster sitta & kolla igenom mina mail & skriva ansökningarna åt mig under tiden jag är iväg. Om det ens dyker upp några.
Vi kör på buffé vi också och beställer från Nya Bäckakrogen. Det blir:
Pastasallad
Varmrökt lax
Fläskfilé med grönsaker
Chili & vitlöksmarinerad kycklingfilé
Ädelostpaj
Potatisgratäng
Grönsallad med limecréme
Hembakat bröd med smör
Exotiska fruktbrickor
Senare på kvällen blir det kaffe och tårta :)
ringde precis till sömmerskan, och klänningarna är färdiga. ska åka och hämta dom imorn :D nu ska vi bara ordna så de blir ångstrykta också, sen är de färdiga!! *äntligen*
vi var på vera & co förra veckan och pratade med agneta som jobbar där. hennes ångstrykare har varit sönder nu i snart 2 månader och de hittar inte felet. om den inte hinner bli lagad kommer vi bli tvugna att ta klänningarna till husqvarnabutiken istället, men vad jag förstår blir det på bekostnad av vera & co. känns ju skönt att slippa betala för det isf!
Idag har jag varit och pratat med min guldsmed om vigselringen.
Det blir en 3-4mm guldring med gröna diamanter i två olika nyanser.
Jag är helt kär..!
Min mormor & morfar ringde precis å talade om att dom inte tänker närvara vid middagen då min morfar är dålig. Å dom vet inte vad det är med honom heller. Hans sänka ligger på 112 och den ska ju ligga mellan 5-8 och hans blodvärden är oxå riktigt dåliga.
Hon var riktigt ledsen för att dom inte kan komma, men dom ska försöka komma till rådhuset.
Har idag betalat hotellet, så då slipper man tänka att ta med plånboken. Hon rekomenderade att man hade med sig panodil dit, då många tydligen har frågat om det dagen efter
Mötet på ams gick bra. Fick tillåtelse till att leta efter praktik platser. Så ska ringa servera igen vid 14-tiden.
Nu är det till att stryka lite gardiner.
Tråkigt med din morfar=( Hoppas han blir bra så han kan va med=)
Det kunde jag sagt :) Va inne och pratade med henne för ngn vecka sedan, för att fråga om hon kunde ånga min klänning - och hon hänvisade mig också till huvqvarnabutiken, så jag va där och pratade med dem, och det va inga bekymmer!
det låter ju bra det!! :D jag tror vi åker o lämnar våra klänningar till husqvarna i slutet på veckan så de blir färdiga helt och hållet!! :)
Behöver man ångstryka?