Några från Halmstad? del 3
Förra tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-47/m3390457.html är nu avslutad, så jag tänkte att jag startar en ny.
(Här pratar vi i Halmstadområdet om våra bröllop)
Förra tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-47/m3390457.html är nu avslutad, så jag tänkte att jag startar en ny.
(Här pratar vi i Halmstadområdet om våra bröllop)
Snoddasen:
Born and raised i Sunne, men har bott i Karlstad i något år. M2B är från Deje, men har bott i Karlstad jättelänge. :)
åh låter hur mysigt som hellst :)
hur långt har ni kommit i er planering då?
Åh toppen ju - den tar jag gärna del av sen :)
jag hade köpt av en annan tjej här på bt. va en chansning - som tyvärr inte höll :) men hon hade inte skickat dem än, så få se om hon kanske hade fler som ville ha dem ist.
så nu vet jag inte riktigt vart jag ska göra... hmm.. nga tips?
Lämnade ungarna precis, lite sent men. Nu ska jag plocka fram telefonen & ringa VF.
Ahh, 12 dagar kvar. Nu måste jag ta tag i tvätten & städa övervåningen.
Dom som skulle fixa våran vägg har otur med vädret
Vill ju inte ha en byggställning stående här nu nästa vecka. Samt nya markeriser kommer på ons- tors nästa vecka & dom gamla rullarna har dom andra tagit bort. Blir tokig.
Snoddasen- tänk nästa helg så blir vi man & fru samt fru & fru.
Sådär ja nu har man pratat med henne. Verkar vara en trevlig dam. Blir den nya vigelsakten som är skriven av Per Anders Fogelström & sen så läser hon en lite dikt sa hon. Tycker att det låter helt ok.
Näpp nu blir det lite städning. Men jag loggar inte ut ändå, springer väl ner & gör något nytt inlägg lite då å då.
ninni84r - hmm.. har inga jättebra tips tyvärr. eftersom vi inte ska ha vita dukar blev vi tvugna att köpa tyg och sy själva. är det ett alternativ för er kanske? gör man dom själv så väljer man ju kvalitet på tyg själv, och får precis de måtten man vill ha.
ett annat alternativ är att hyra dukar, på www.finafesten.se går det att hyra dukar, värt att kolla upp?? finns säkert många sidor som hyr ut dukar.
givetvis får ni ta del av vår spellista :)
Ganska mycket faktiskt :D
-Datum är bestämt
-Vandrarhem är bokat
-Vi har valt ut hotell för bröllopsnatten, ej bokat
-Jag har hittat min drömklänning, ej beställd
-Tärnan är med på noterna
-Toastmastern är vald
-Färgtemat är bestämt; vitt, vårgrönt, mörkgrönt och svart
-Brudens far betalar ;)
-Matplanering är påbörjad (och eftersom jag jobbar på systembolaget är det rätt lugnt med dryckesplaneringen ;) )
-Jag ska diskutera ringen med en guldsmed idag. Skulle gärna vilja ha vita, ljusgröna och mörkgröna stenar i den...
Förresten:
Ni som gifter er borgligt, hur väljer ni vigselförrättare? Blir man tilldelad en eller får man välja?
Lysan - visst är det overkligt!! 12 dagar är ju ingenting, det är som en fis i rymden haha.. nervositeten har börjat tillta här hos oss, hur är det för er?
skönt att ni fått tag i VF, för oss var det en sten som lättade från bröstet när vi fick prata med vår.
"Att göra"-listan har minskat ordentligt. Det enda som är kvar som MÅSTE ordnas med snarst möjligt är dansen, och samtidigt som det går vi in skorna. Därefter kan vi inte göra något förrän nästa vecka.
Man blir tilldelad en, och man får vänta LÄNGE på ett namn. Vi och Lysan gifter oss 10 oktober och det var först i torsdags förra veckan som vi fick namn på våra VF.
Ni har ju kommit riktigt långt i planeringen redan. Kul :)