Några från Halmstad? del 3
Förra tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-47/m3390457.html är nu avslutad, så jag tänkte att jag startar en ny.
(Här pratar vi i Halmstadområdet om våra bröllop)
Förra tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-47/m3390457.html är nu avslutad, så jag tänkte att jag startar en ny.
(Här pratar vi i Halmstadområdet om våra bröllop)
Snoddasen- japp, nervositeten börjar komma lite. Speciellt när jag inte vet när jag blir hippad. Men tror till helgen. Just därför känns det som jag måste komma ifatt här hemma med storstädningen där uppe & kontoret (ser ut som kaos där) & tvätten.
Nästa vecka så kommer svärmor hjälpa till här med storstädning här nere, å det är ju rätt så skönt med hjälp. Sen blir det bara snabb dammsugning på fredagen.
Ska betala hotellet imorrn innan jag åker på möte till ams, sen har jag frissan på torsdag och ska hämta klänningen på fredag.
Bella skulle eventuellt ha en kompis här på tors em men jag tror att vi får ta det en annan gång. Behöver denna vecka till att fixa saker.
Sen ska vi räffsa i trädgården igen pga byggarna har skräpat ner :- [
Jag frågade efter en speciell, men det verkar som att man bara blir tilldelad. Men har du ngn speciell du skulle vilja ha - kan du ju alltid fråga. Skadar ju inte :)
Ja, ni har ju kommit en bra bit på vägen. Skönt, och extra skönt att få allt betalt med. haha
Hej alla! Nu sitter jag här och funderar på mat. Börjar bli riktigt hungrig av alla menyer jag läst. Finns mycket god mat =) Var ska ni ha maten ifrån, vilken cateringfirma? Ska ni ha buffé eller tre rätters?? Behöver alla tips jag kan få! Tack!
Svarta Örnshuset som kommer och grillar på plats Det blir buffé men man ska inte behöva gå upp och plocka själv utan servitörer går runt med maten på fat första omgången tills alla har fått.
Sen ställer man maten på ett bord och den som vill fylla på gör det, så blir det inga långa köer=D
Förutom grillad kycklingfilé och fläskfilé så blir det potatisgratäng, sallad och focacciabröd =) Tror inte jag har glömt nåt.
Förrät blir det inte då vi kommer ha meze tallrikar på borden Och efterrätt tårtan
Alexxxi - Det va smart!
Vi kommer då ha 3-rätters, som serveras på tallrik direkt. potatis kommer de ta själva - så kan de fylla på om de vill ha.
och sen kaffe och tårta med.
Ninni84r
Tack Hade hellre velat ha 3 rätters, tycker det är mer stilrent men buffé är ju ändå buffé, "ät tills ni inte kan gå längre" ingen kan klaga på att det skulle va för lite mat då, haha.
Ja det finns såna dryga människor.
Vad ska ni ha för mat?
3-rätters här oxå.
förrätt: laxbakelse
varmrätt: fläskfilé, potatis, kantarellsås, gelé/gurka & sallad
efterrätt: egen gjort rån serveras med glass & frukt
tårta
Nu har jag iaf fått mat i magen =) Jag tror iaf att vi kommer att ha 3-rätters. Någon som vet någon bra cateringfirma??
Vi ska också ha buffe på Svarta Örnshuset.Känns som det blir lite mer lättsamt :) Fast vi har inte bestämt vad vi ska ha riktigt. ska plocka lite ifrån olika menyer hehe.
Vi vill ha en jättebuffé.
Och så skippar vi efterrätten och äter tårta i stället