• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • start september

Åh, vad glad jag blev för din skull Lapinette! Njut av känslan!

Kram till Snorkfröken och Snaily. Den här karusellen är jobbig och kombinerat med andra motgångar så är det lätt att hamna på botten.

Gosnosen, kul att se dig här! Vad roligt att det börjar närma sig ÄD-dags! Alla behöver ju inte må illa heller, det är väldigt individuellt. Att se till att alltid ha tillgång till mat pch Postafen, kanske också åksjukearmband så hade jag absolut åkt.

BS, röding med bearneisesås har jag ätit på Grill Ruby i Gamla Stan - det var en höjdare! Egentligen är ju Hollandaisesås inte så långt ifrån och det har man ju till mycket fisk - så experimentera!

• Fru E

Snorkis-KRAM till dig! Har precis känt samma sak i början av veckan men har börjat få näsan över ytan igen men hjälp av er, bästa vännen i Stockholm och maken. Tycker du gör rätt i att höra med gyn och bara kolla så att allt ser bra ut, kan skapa lite lugn för en. Än så länge är ni som min maken brukar säga "inom felmarginalen" dvs inom att ha försökt i 1 1/2 år. Visst var ni på 7:de försöket nu?? Då är det än ingen anledning att oroa er alltför mycket även om jag vet hur trist det är att vänta.

Lappis-vad härligt det var att läsa ditt total ego inlägg! Längtar efter den känslan själv att känna att man är helt lycklig och inte har något orosmoln över sig.

Gosnosen-roligt att du tittar in ibland och berättar hur det går för er , en spännande höst då med andra ord även om det är blandade känslor såklart.

EGO-Maken har äntligen lättat lite på sina känslor efter en after work med jobbet och vi ägnade ett par timmar i torsdags natt till att prata om barnverkstaden. Berättade om hur jag mådde och känslorna får hoppsan väninnan (är på BF+7 nu) och hur jag skäms för dem. Gläntade även på dörren om hur han känner för ivf och hela dess karusell. Det som gjorde mig enormt glad var när maken sa att han nu tom ser framemot att bli pappa en dag, roligt att höra men samtidigt frustrerande när det inte blir något. Det maken har fastnat på med ivf är att det inte är "naturligt" vilket jag kan förstå, han tänker att barn är något man ska klara av att göra själva och inte behöva ta till andra metoder. Men som planen ser ut har han gått med på att boka in ett ivf-samtal i december och ta de sista proverna så att vi är färdiga och klara efter nyår.
    Akun däremot tror benhårt på att snart händer något så jag ska inte oroa mig eller stressa
    Kontentan är att jag gradvis under veckan mått bättre men vet inte riktigt än hur jag ska hantera när hoppsan väninnan får sin bebis. Eller om jag ska ta mod till mig och förklara för ena tjejkompisen hur dåligt jag har mått. Hörde nämligen av maken att hon var lite orolig för mig i veckan. Hon vet en del av sakerna men inte allt eftersom jag har svårt att prata om det och vill inte ge hoppsan väninnan dåligt samvete.

Kram & på er!

• Fru E

BS-även jag är hemskt gärna den som plussar i tråden snart!!!

• snaily

EA - nej JAG vill (Och så svarar du: nej, jag! och sen håller vi på så i några timmar )

Men OM det skulle bli så illa att det inte tar sig för någon av oss under hösten, så kanske vi kan ta oss genom ivf-cirkusen ungefär samtidigt!

Superbra att du fick prata ut med maken iaf!! Han hinner säkert vänja sig vid ivf-tanken under hösten. Fast du ska ju plussa snart, så det ordnar sig ändå!

Jag skulle lätta på hjärtat inför tjejkompisen om jag var du, men det kanske är för att jag har lite allmänt svårt för att hålla saker hemliga. Har redan "råkat" berätta om våra barnlöshetsproblem för x antal kompisar...

• start september

Pluss i denna tråd brukar komma i stim - så det så! Så nu är det dags för en hel hög så inte behöver ni käbbla om det!

• snaily

Ok mamma, lovar att inte bråka mer... *skamsen*

• BrudSommar2006

Snigeln och EA, det vore ju jäkla konstigt om inte någon av er plussat innan årets slut. Inte omöjligt visst, men jäkligt konstigt.

Ska testa fisk med bearnaise vid tillfälle.

Nu läggdags.

• Ore

Kivas ni om nästa plus...?

Jag för min del tror, och hoppas innerligt, att det är vår solstråle Nenne som kniper nästa plus Men sen får plussen gärna ramla in i ett stort stim...!

• MSW

Godmorgon!

Här står det rensning, städning och pluggande på schemat idag! Så där kul, men så jäkla skönt när det är färdigt! Var på IKEA igår och handlade lite saker som förhoppningsvis hjälper till att få ordning!

Lappis: Vad härligt att du känner idg lycklig! Det förtjänar du verkligen!

Jag håller också tummarna för att nenne tar nästa plus! Med alla andra som kämpar tätt efter!

Jaha nehe, nu ska jag slösurfa vidare innan jag tar tag i resten av dagen!

Puss och Kram

• BrudSommar2006

Jo Nenne kniper förstås nästa plus men nog borde vi hinna med fler innan jul!

Maken är klar i Chicago nu och har åkt vidare till New York, där trivs han inte alls. Det är folk överallt och man kan inte gå fot om fot säger han! Han skriver att det är som att ha bråttom när man ska någonstans men stan är konstant avspärrad! Nu hoppas han att han ska bli tvungen att åka vidare till London istället, fast själv hoppas jag att han får komma hem som planerat på onsdag.

Svärmor står i köket och gör äppelmos, det luktar rätt gott faktiskt. Iris har varit ute på långpromenad med vovven och ligger nu och tar igen sig i sin saccosäck och tittar på favoriten Emil i Lönneberga.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor