• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Ore

Gaaah, allt jag skrev försvann...?

Snaily: KRAAAM, och skickar över litet äppelkaka - den är snart klar... Inte skoj att ens kompis flyttar, ännu mindre om det innebär mer obekväm arbetstid...

Mugglan: Tycker inte ni är särskilt veliga, bättre att vänta in rätt hus än att köpa ett som från början känns halvbra... Vi var inte så värst tålmodiga dock, tittade på 5-6 hus, var med och budade på ett och sedan konstaterade vi att alla hus drog iväg för mycket och att vi lika gärna kunde bygga ett nytt hus
    Håller tummarna för att de som funderar på visningshuset som ni vill ha, inte kan/vill köpa det av någon anledning...

• Fru E

Hemma och har landat i soffan efter sista akupunkturen, trööööööööööött!
    Lite läskigt på ett sätt att ha "avslutat" akupunkturen eftersom det är svårt att "känna" sig bättre efter behandlingen, dvs man får inte den här må bättre känslan av att det har hjälpt. Om det inte har hänt något på några månader så ska jag ringa honom igen och ta med maken med.

En fråga som akun ställde som jag funderar på är om jag har för lite mens????

Hur i hela friden vet jag om jag har för lite mens??? Jag menar jag har inte jättemycket eller ens mycket men blöder kanske i 3 dagar....
    Vad räknas till för lite egentligen???? Om jag hade för lite så var inte det helt bra och då kunde jag få en kinesisk medicin att äta så skulle det öka mängden och förbättra.

• Fru E

Snaily-trist med bästa kompisen har ni funderat något på vart ni vill flytta och bo förhoppningsvis resten av livet?

Mugglan-tillåtet att ventilera husnojjor

AM-shoppingfredagar låter härligt!

• Ore

Hoppas akupunkturen har haft bra effekt även om man inte kan känna det

Har ingen aning om vad som räknas som för litet mens, jag brukar (brukade?) blöda i fem dagar, men väldigt litet första och sista dagen, klarar mig med trosskydd då. De tre dagarna känns det som att jag blöder ganska mycket, dock. I alla fall såpass mycket så att jag behöver byta binda/tampong med jämna mellanrum för att det inte ska börja läcka pga "översvämning"... Men inte så mycket att jag inte klarat mig ett antal timmar med tampong i normalstorlek. Ingen super-plus storlek för mig, alltså...

• Fru E

Jag blöder (spottings ej inräknat) kanske i 3 dagar eller så och behöver oftast inte byta binda eftersom den är full utan för att den bör bytas för att inte bli hälsofarlig..........precis i början och sista dagarna klarar jag också mig med trosskydd. Men jag blöder inte mycket och eftersom jag inte behöver byta binda för att den är full funderade jag på om det kan klassas som "för lite". He he kunde aldrig tänka mig att jag skulle diskutera hur min mens ser ut så här

• viktualia

mugglan - det där med magkänsla för hus är som vanligt inte lätt att veta.. magkänslor funkar ibland men inte alltid..

MSW - pendla på "obestämd framtid" orkar man bara om man som jag 1. ÄLSKAR mitt jobb nåt alldeles osannolikt och 2. Inte har något alternativ närmare som ens kommer i närheten...
    men inte hade jag trott att jag snart skulle fira 6 år som pendlare på en sträcka som innebär 14 mil om dagen t.o.r..... ehum... i en bortglömd provins av landet.. livet är oförutsägbart...

Snaily - otroligt trist med kollegan/kompisen! *beklagar* Men det finns ju skäl till varför avkrokar som stället ni bor i avfolkas... om JAG klagar över bristen på alternativ arbetsmarknad och långa avstånd så är det ju inget mot er del av landet. Bo med den typ av livsmiljö som ni har omkring er däruppe, går ju faktiskt att göra även om man närmar sig orter och regioner med lite större arbetsmarknad... jag hejar på i bakgrunden!!!

Ore - du har ju inte såååå långt hem till mig... så kom hit och rädda mig undan att vara tvungen att umgås med svärfar (som tagit sig hit på besök över helgen för att plocka lingon). Han är snäll men har INGET intressant att säga... Äppelkaka kan jag genast svänga ihop en!!!

• Lapinette

EA - jag har hört det där om att blöda för lite medan jag är raka motsatsen och blöder mycket, har ont och mens i en vecka. Min väninna jag träffade igår har fått telefonnumrerna till båda mina akup då hon har en kort cykel på 21-28 dagar och knappt någon blödning alls. Lite drippelidropp, sen stopp, sen lite mer i 3 dagar och så stopp. Det låter inte bra men vad vet jag kanske hon blir gravid bums ... i jämförelse mot mig som har en jämn cykel och blöder rejält?! Tycker det känns som om den här världen (barnalstrandet) är så svårt att läsa och förutspå men om jag ska svara på din fråga så låter mens i 3 dagar väldigt lite för mig.

• Fru E

Lappis-jag är mer och mer inne på att testa den där hokuspokus medicinen bara för att ha testat den. Vet inte riktigt vad den innehöll men den lär ju vara hormonfri eftersom akun skriver ut den och därmed borde den inte kunna ställa till nåt.
    Men ser knappast framemot att få mer mens *grubblar*

• Lapinette

EA - min akup försökte istället få min mens så smärtfri som möjligt men hennes örter gav istället motsatt effekt. Som sagt, du kan ju alltid prova. Var inne på FL och läste och där var det flera som hade väldigt liten mens som snabbt hade blivit gravida ... som sagt svårt att säga vad som är bra och inte bra.

• Fru E

Lappis-var inne och läste på FL med nu och precis som du säger verkar det vara olika om lite mens kan påverka eller inte. Men det kan inte skada att prova den där "medicinen". Dumt bara att jag inte köpte den när jag ändå var där idag.....nu får jag åka en extra gång

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor