• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Aaahh, en förmiddag hemma helt själv! Eller ja, om man inte räknar två katter och en bautastor hundvalp men det är petitesser i sammanhanget tycker jag. Iris har åkt till Skansen med sin farmor och farfar och vår bil eftersom det är där bilstolen är. Jag ska strax gå och sova en stund till och sedan gå ut med vovven en kort sväng. Här är lugnt och tyst, aahh.

• snaily

EA - nej det är där skon klämmer, vi har ingen aning om var vi vill bo resten av livet!
    Jag har nog - minst - lika lite mens som du! Max 2-3 dagar med nåt flöde att tala om.

Vickan
    Du har rätt i att det här är en avkrok, så helt oväntat är det ju inte att hon flyttar. Jag skulle kunna tänka mig att dra mig mot närmsta stad, där maken troligtvis kan få något jobb förr eller senare, men däremot inte så gott om jobb åt mig där tyvärr. Vi får se hur det blir...

BS - vad härligt det låter med lugn förmiddag! Vad är det för valp?

Jag ska åka och jobba alldeles strax...

• viktualia

Snaily - det där med att hitta jobb åt båda två är verkligen en grym utmaning.. och rörigt att din arbetsmarknad inte riktigt sammanfaller med makens.. känner igen det där.. hittills har vi klarar oss. Maken har varit varslad 4 gånger och kanske är en femte gång på väg. Själv hade jag en osäker anställning i fyra år innan jag fick mitt nuvarande jobb.. Mycket bygger på tur och det gör ju att framtiden är lagom oviss.. men som sagt, vi bor närmare större arbetsmarknader och då är det inte lika läskigt... Livet är lurigt!

• BrudSommar2006

Snigeln, klurigt med jobb och var man ska bo. Man inbillar sig i alla fall att det borde gå att hitta jobb nästan överallt i din bransch?

Det är svärisarnas berner sennen som är här, tror han är drygt fyra månader nu, han och katterna bodde ju ihop en vecka i somras och det märks att de kommer ihåg det fortfarande för det går jättebra och så skönt att de börjar bli hundvana.

• snaily

BS
    Mysigt med lurvig bernervalp!
    Mja, nog finns det jobb, fast mer på vissa ställen än andra, sen är man ju lite kinkig och vill inte ha precis vilket jobb som helst heller. Trivs så bra med kollegor, jobb och lön där jag är nu - det är bara arbetsbelastningen som riskerar bli för stor framöver. Man vill ju gärna ha ett liv också... suck. Men jag härdar ut ett tag till och ser hur det blir.

Vickan - hoppas maken slipper ett femte varsel!

• Snorkfröken77

EA - jag har också lite mens ca 3 dagar där jag blöder som mest i en dag och behöver inte heller byta pga översvämning utan byter då för att det ska kännas fräscht. Har funderat på samma sak som du, om detta kan vara något som påverkar.

EGO - Fick mens nu, vilket är helt fel, förra månaden var lutealfasen på 15 dagar, denna månad på 11. Jag spyr på att det inte funkar och känner på mig att något är fel. Fick gråtattack när den kom i morse, f-n vad jag hatar det här. Maken och jag pratade igenom det och kom överens om att jag kontakta gyn på måndag så jag får prata med någon och ev kanske ta några prover för att se att allt är som det ska.

• Snorkfröken77

Mer Ego - just nu känns mitt liv som ett j-a skitkaos, vi har två vattenskador (en i varje badrum), det funkar inte att bli gravid och min tjänst försvinner på jobbet (fick reda på i onsdags). Har jag tur får jag en ny liknande roll men inget är säkert, jag är så låg man kan bli nu och gråten sitter i halsen.

• BrudSommar2006

Snorkfröken, vilken trist dag! Men jag tror att både 11 och 15 dagar är OK, det är väl under 10 som är dåligt, jag ligger precis på 10. Pergo borde väl hjälpa till att stabilisera cykeln?

Så det var en vattenskada i andra badrummet också, var det inte så att ni i princip inte använde det? Vi hade en vattenskada i vårt ena badrum när vi flyttade in men förra ägarna hade redan låtit torka ut den och sedan slutat att använda det badrummet så det var ju tur för oss, inga skador i taket nedanför som tur är. Kommer det att bli väldigt knepigt att åtgärda, förutom att renovera badrummen?

Vi är väldigt nöjda med vårt nya badrum och nu är grannarna nästan klara med sin renovering också, deras badrum var lika gammalt som vårt. Jag ser fram emot att få se hur deras blivit.

• BrudSommar2006

Vad många som har lite mens, jag har inte ont som tur är men är annars mer åt Lappis håll.

Är det förresten någon som har varit till Mulle Meck lekplatsen i Järvastaden? Är nyfiken på om det är något för Iris.

• BrudSommar2006

Snorkfröken, var bor ni nu igen? Alltså, bor ni så till att det i alla fall finns jobb att söka om du nu i värsta fall skulle bli av med jobbet? Fast vi får verkligen hoppas att det inte blir så!

Det är många här som det strular för att bli gravida, jag tycker att det är jättetrist och så bra att ni kämpar på alla. Jag har sagt det förut här men jag säger det igen, när det nu är så långa köer till att få adoptera, är det inte fiffigt att göra som Lappis gjorde och ställa sig i kö i fall att och skulle man upptäcka att alla möjligheter är uttömda ett par år senare så är man helt plötsligt framme i kön? Det enda man behövde göra var ju att betala in till ett postgiro väl så var man i kön, visserligen ett par tusenlappar men om man nu känner att man kan avvara dem. Stora kramar till er alla i alla fall!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor