Men i dagens sverige har vi inget säkerhetsnät, jag har gått hungrig i flera månader för att vi lever i ett land där man skiter fullständigt i om ungdommar går utan mat, boende och sjuka utan jobb eller ens en chans att ta sig ur sitt hellvete.
Jag är ingen Bill Gates som har miljarder på kontot, för det vore fruktasvärt slöseri. Men till och med djur i det vilda, ekorrar, kråkor, sparar mat för den kalla vintern. Jag gör det samma och att säga att det är fel är ju vansinne.
Jag tänker inte leva på skattepengar när jag är pansionerad, utan klara mig själv. Tycker det är ansvarslöst att tro att nån annan ska ta hand om än när man blir gammal.
shakynose skrev 2009-07-15 17:30:42 följande:
Jag tycker ju att det är just en av anledningarna till att INTE spara och gneta till pensionen! De som behöver hjälp idag får betala efter hur mycket pengar de har på banken eller vad deras boende är värt. Surt för de som sparat ihop en massa pengar för att kunna leva gott på äldre dagar att de får betala mycket mer än alla andra. Och vem vet hur det kommer att vara upplagt när det är vår tur?Grejjen är den att jag har så himla svårt för att se vad som är okej med att lägga undan en massa pengar när de gör mer nytta nån annanstans. Varför ska man ha mer än man behöver?