• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Frulle

Men problemet här är lite knäppt..
    Det låter helt absurt men rökning är HALVA jag. Halva min personlighet.
    Jag är väl inte så där jätteröksugen och det är inte så värst jobbigt på det sättet.. jag är bara olycklig.

feministbrud skrev 2009-09-07 10:21:42 följande:
    Jag förstår vad du menar med kämpa, Frulle. Mitt råd är att ta en minut i taget. Säg till dig själv att du bara ska klara dagen och inget annat. Aldrig mer är en lång tid.
  • Sonja68
    Fjosok skrev 2009-09-07 10:11:58 följande:
    För er som ville se kan jag ladda upp lite bilder nu. Men tar bort dom sen :)
    Är de dom som är i galleriet nu?
  • feministbrud

Det går över. Det känns inte så, men det gör det. Jag har visserligen inte varit vanerökare, men när jag slutade feströka för 9 månader sedan så kände jag en enorm meningslöshet gentemot mycket. Det är borta, även om suget kommer tillbaka då och då.

Frulle skrev 2009-09-07 10:22:54 följande:
    Men problemet här är lite knäppt..Det låter helt absurt men rökning är HALVA jag. Halva min personlighet. Jag är väl inte så där jätteröksugen och det är inte så värst jobbigt på det sättet.. jag är bara olycklig.
  • passionsblomman

Det är det inte alls, för jag gillar inte cigaretter och rökning, men jag gillar HELA din personlighet!

Frulle skrev 2009-09-07 10:22:54 följande:
    Men problemet här är lite knäppt..Det låter helt absurt men rökning är HALVA jag. Halva min personlighet. Jag är väl inte så där jätteröksugen och det är inte så värst jobbigt på det sättet.. jag är bara olycklig.
  • Fjosok

Tanter. hjälp en funderande gubbtjyv nu.

Varför ser jag likheter mellan dom som

1. Inte visar mannen sin outfit förrän vigseln, och

2. Kallar marsalken för "best man"

med dom som

3. propagerar för brudöverlämning i varje tråd som kommer upp?

Är inne och gör mig impopulär i "ska du visa klänningen innan"-tråden. Såpass mycket för jämställdhet är jag att om hon ska diktera hans outfit ska han ha att säga till om hennes.

Men visst, för undertecknad är en brudklänning ungefär lika dramatisk som en skoteroverall numer

• feministbrud

Fjosok: Likheter finns absolut! Men måste tillägga att vi kallade marsalken för best man och vi skäms fortfarande

Är det inte det som är det tyngsta argumentet FÖR brudöverlämning, att man inte ska ses förrän i kyrkan? Annars finnsd et väl INGEN poäng alls?

• Frulle

Va söt du är. men jag kan säga så här! du skulle INTE gilla mig som jag är nu! Det är fruktansvärt. Jag är nu som en karaktär i en skräckfilm!!
    Fortsätter det så här så är jag inte gift länge till..

passionsblomman skrev 2009-09-07 10:33:32 följande:
    Det är det inte alls, för jag gillar inte cigaretter och rökning, men jag gillar HELA din personlighet!
  • passionsblomman

Hihi, jag är inte så värst lättskrämd, så du får komma till mig om det blir för hemskt, och trampa runt i mitt sagohus lite.

Frulle skrev 2009-09-07 10:46:04 följande:
    Va söt du är. men jag kan säga så här! du skulle INTE gilla mig som jag är nu! Det är fruktansvärt. Jag är nu som en karaktär i en skräckfilm!!Fortsätter det så här så är jag inte gift länge till..
  • Fjosok

Har varit på ett bröllop där det förekom

1. Brudöverlämning
    2. Bridesmaids
    3. Best man
    4. Bridal shower
    5. Bouquet toss (dom kunde inte ens hitta ett svenskt ord för att kasta buketten)

Dessa var ursvennar och jag var där i egenskap av sångare på såväl fest som vigsel, dvs som yrkesman och inte gäst. Jag funderade hela kvällen hur det kommer sig att jag ser ett amerikansk bröllop mitt i Svedala, med fest i en bygdegård. Har dom sett allt på film och kanske själva aldrig varit på bröllop innan? Antagligen.

Att sen deras barn hette Kevin och Nova-Lee är en annan femma.

Svar på tråden Tantvarning 5