• Anja 19 juli 2008
    Äldre 23 Jun 14:10
    11900 visningar
    93 svar
    93
    11900

    Fruar i Lund - del 4

    Tidigare var vi Brudar i Lund, nu är vi Fruar i Lund

    Hej allihop

    Nu när alla Lundabrudar - sommar 2008 - har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd.

    Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

    Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

    Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

  • Svar på tråden Fruar i Lund - del 4
  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 23 Jun 14:16
    #1

    Jaha typiskt mig att glömma göra ny tråd. Jag visste ju att den gick ut igår och hade som ambition att hinna starta upp den när jag kommit hem från jobbet igårkväll men var såååå trött.

    Hoppas att jag nått ut till alla

    Håller tummarna för Anne idag. Blev själv igångsatt o känner många flergångsföderskor som blivit det vid något tillfälle och det är verkligen enorm skillnad på värkarna, hur de känns. Går knappt beskriva med ord hur mkt ondare de igångsatta värkarna gör. ryyys. (säger såklart inte att det är så för alla men för mig var det så och för många jag känner och många jag talat med på olika forum. Antar att ämnena i droppet omöjligen kan vara exakt samma som det som kroppen producerar, utan är konstgjort vilket såklart gör att det blir lite skillnad).

    Å andra sidan med epidural ska det ju vara lugnt med tanke på att det inte blir minsta skillnad vid utdrivningsskedet om man är igångsatt. Det känns ju likadant oavsett. På mig tog ju inte epiduralen rätt troligtvis. Fick noll effekt av den men kände inte mina lår på ett halvt dygn efter. GAnska läskigt, hade jättesvårt att gå och att röra benen.

    Men det händer såklart inte dig Anne Hoppas du kom igång av dig själv och att du redan har din lilla skrutta hos dig Du ska veta att jag fick lust att köpa ännu mer kläder till henne när jag var på stan idag *asg* (Hon har ju en så snål mamma så någon måste ju shoppa åt henne)

    Stor kram vännen

    (tur du hann raka muffen) *asg*

  • Äldre 23 Jun 14:36
    #2

    Kanon, Anja med ny tråd!

    Hoppas osså att allt är bra med Anne!

    Hhahahaha det där med att raka muffen innan förlossning har jag hört någonstanns....hmmmm VEM kan det ha varit

    Vi kanske kan ha en liten träff i slutet på juli när alla nya bebbisar fått vara ute ett tag o innan jag blir för otymplig?
    Hade varit roligt! Det är ju ett bra tag sen vi träffades....allafall vissa av oss!

    Här växer magen så den nästan knakar! Fullt ös i enrummaren!
    "Bara" 78 dagar kvar.....jisses vad tiden går fort!

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 23 Jun 14:43
    #3

    Haha ja, vem kan du ha hört det av

    Slutet av juli är vi bortresta och denna gång VILL jag få vara med, så våga inte ha en träff då

    När är det du ska föda?

    Borde orka räkna ut det eftersom du gav mig antalet dagar eller hur

    men du har ju drygt 2,5 månad kvar typ så någon gång i september va? Varför skulle du bli för otymplig? Är inga problem att gå på stan och fika även om man är 8 dagar över tiden, tro mig

    Skulle SKITgärna träffas typ efter den 16 augusti (då blir jag arbetslös och kan NÄR som helst och lovar att inte bråka ett dugg om dag eller tid)

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 23 Jun 14:45
    #4

    Vad ska ni andra göra i sommar förresten!

    Vart var det Flamora skulle åka, jag har glömt!

    Ni andra med bebisar och magar, vad ska ni göra? Antar att ni med nyföddingar kanske inte tänker ta er för så mycket mer än njuta av era små, ta in allt det nya och bara ha det gött, men ni kanske har några småsaker inplanerade! Nyfiken

    Här blir det ju min pappas bröllop o en vecka i småland i anslutning till det. En liten tripp till Öland över dagen då har vi tänkt.

  • Äldre 23 Jun 15:20
    #5

    Anja 19 juli 2008 skrev 2009-06-23 14:43:57 följande:


    Haha ja, vem kan du ha hört det av Slutet av juli är vi bortresta och denna gång VILL jag få vara med, så våga inte ha en träff då När är det du ska föda?Borde orka räkna ut det eftersom du gav mig antalet dagar eller hur men du har ju drygt 2,5 månad kvar typ så någon gång i september va? Varför skulle du bli för otymplig? Är inga problem att gå på stan och fika även om man är 8 dagar över tiden, tro mig Skulle SKITgärna träffas typ efter den 16 augusti (då blir jag arbetslös och kan NÄR som helst och lovar att inte bråka ett dugg om dag eller tid)
    Hihihihi Förstår nu ditt dilemma med att kunna se o komma åt.....djupt imponerad över viljestyrkan!

    Vi tar det i augusti....nu måste du ju verkligen få vara med...jag kan ju alltid rulla fram om inte annat!! .....elaka jag hoppas på en inte alltför varm sommar...men jag ska nog överleva ändå med två st golvfläktar hemma

    Mysigt med bröllop o tur i småland! Ölands djurpark är väl ett måste när man har småbarn?!

    Har bara planerat in en solotripp med tåg till Östergötland för att träffa mina tjejkompisar från pluggtiden! ALLA är ju gifta nu o har hus!!! Ska smitta med min mage så att det blir busungar där osså!

    annars blir det lugnt o skönt....fixa lite inför bebisen ankomst (090909) Hade ju varit coolt om man kunde få till det datumet....hahahahah nåja....det blir när det blir!
  • Fröken Planer­a
    Äldre 23 Jun 16:28
    #6

    Toppen med en ny tråd, Anja., Jag måste erkänna att jag itne har någon som helst koll på när den går ut.. Så Tack att du håller reda på det!
    Bestäm gärna en fika dag/tid, så dyker jag upp. Det vore ju själve fan om jag inte sluppit kryckorna tills dess..

    Igår var vi och hälsade på Axel. En sån liten goding! Sååå söt! Tyvärr verkade han och Adian inte finna varann, men det kommer väl med tiden..

    Idag har jag varit på jobbet och hälsat på med Adrian. Han var inte alls på humör för att charma någon idag, han bara sov.. Men nog fick han en del äggstockar att rassla..

    Anne! Tänker på dig idag och håller tummarna för att allt ska gå bra.

  • Hedebr­is
    Äldre 23 Jun 19:40
    #7

    nu har jag också hittat hit. :D

    håller tummar och tår för anne idag.

    såg lille axel på facebook, vilken goding :D

    ingengörsbruden- jag ska upp till allingsås och rida, annars har jag inget planerat.. jo, ta körkort...

  • Jen82
    Äldre 23 Jun 21:23
    #8

    Nu har jag hittat hit med.
    Någon som hört av Anne?????

    Anne jag hoppas du fått flickan nu.

    Emma, grattis till sonen. Försökt adda dig på fb.

    Kramar Jenny

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 23 Jun 22:08
    #9

    Anne fick sin lilla Alva idag. Ursöt...

    3940 g och 53 cm lång. Resten får hon berätta själv

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 23 Jun 22:11
    #10

    Fröken Planera

    Håller verklgien tummarna för att du ska slippa kryckor inom kort. Önskar jag själv kunde bli av med de överjä..liga foglossningssmärtorna någon gång

Svar på tråden Fruar i Lund - del 4