• Anja 19 juli 2008

Fruar i Lund - del 4

Tidigare var vi Brudar i Lund, nu är vi Fruar i Lund

Hej allihop

Nu när alla Lundabrudar - sommar 2008 - har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd.

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

• Svar på tråden Fruar i Lund - del 4
  • Jen82

Hej alla!!!!!!!!!!
    Stackars dig Anja. Det är skit med allt strul med jobb osv.
    En annan hann bara börja sitt nya jobb på samma plats men ändå inte.. Svårt att förklara... Jobbar kvar på samma ställe men inte samma sektor.... Sjukt men sant. Åkte på las med :( Jag blev knäckt. Iallafall är hemma sjuk efter en vecka och en dag. Så fort åkte jag höst förkylningen............ Yay not.

Hoppas ni haft en bra fika :)
    Jag kan fika på torsdagar då är jag LEDIG eller ja om de inte ringer in mig.
    Men jag kommer ev säga till att de ej ringer mig.
    Jobbar 4 dagar i veckan 8timmar plus 30min lunch.
    Så jag är inte människa på kvällarna.........

Har börjat träna med men ligger på hyllan just pga förkylningen. Tre dagar i veckan ser man mig på gerdahallen.
    Någon annan som går där??

Ni som inte addat mig på facebook se till att göra det :)
    Kramar Jenny

• Embo81

Hej hopp alla!

Förra helgen hade jag och M bröllopsdag, det firade vi med att döpa Axel. Men för att få en "egen" dag blev det firande i lördags istället. Min goda söta man gav mig ett paket på eftermiddagen, det innehöll massageolja, peelingkräm, hudkräm, badolja osv, så det blev ett litet hemmaspa som började med ryggmassage och sen ner i badet med tända ljus, skönt badskum, krämer osv. Efter badet fick jag ett paket till, men en parfym i. Jag fick fixa iordning mig och sen bar det av till svärföräldrarna för att lämna Axel (första gången han blev passad en hel kväll -måste erkänna att jag var lite nervös och orolig men det visade sig att det var helt obefogat, han hade haft det jättebra och satt glad som en liten speleman i farfars knä när vi kom för att hämta honom senare)Efter att ha lämnat Axel åkte vi till Lund och käkade tapas och jag drack ett glas utsökt rött vin (om ni visste vad jag längtat efter det!!) Trevligt, trevlig och lite överraskande att mannen fixat så!

• Fröken Planera

Men vad han kan din man, Embo!!! Vad mysigt det låter. Vin..... mmmmmmmmm..... Måste snart ha...

Anja, du behöver inte lova mig att du ska ringa sjukgymnasten, det är ju inte för MIN skull jag gav dig numret..

Imorgon är det dax för babysim. Ska bli sååååå kul att visa sig i baddräkt... Skönt i alla fall att det är lika för alla. Hoppas bara att alla har lika dålig karaktär som jag.

Igår hade vi dop, så nu heter den lille stjärnan Adrian Olof.
    Det gick hur bra som helst, han gnydde lite i kyrkan men annars var han nöjd.
    DEN italienska buffén gjorde succé.

• Embo81

Vad kul att dopet gick bra! Jag skulle ju skickat ett sms till dig/er igår och lyckönskat, men dygnet har helt enkelt för lite timmar!

Axel provade sina fina badbrallor idag, sen har vi provsimmat i badkaret med -allt gick strålande! Hoppas nu bara att det går lika strålande imorgon!?! Något som kommer att stråla imorgon är alla fina celluliter och annat som smugit sig på en.. fan Gabby, baddräkt!? Vad tänkte vi på när vi anmälde oss till detta plaskande? Himla tur att vi ska vara under vattnet den mesta tiden! Ska S med? M har inte bestämt sig än, beror nog lite på hur det ser ut på jobbet imorgon. Försökte ringa dej på hemtelefonen innan, gör ett nytt försök senare. Ska jag hämta dig imorgon eller hur fixar du det om inte S ska med?

• Anja 19 juli 2008

Grattis till två döpta grabbar

Vad kul m babysim... Ja det här med överflödskilon och celluliter. Suck...

Kan ju säga att ENDA gången i livet jag varit riktigt smal och cellulitfri var just efter FÖRSTA barnet, haha. Så jag hade gärna sett ut som jag gjorde då med mina nätta 58 kg och vältränade ben och mage.

Väger ju 40 kilo mer idag och ingenting är vältränat på mig. Inte ett dugg lustigt! Destruktiv som fasen är jag oxå när jag är missnöjd m mig själv. KBT kanske?

Gabbi, jag säger som Embo, dygnet har för få timmar, det är helt otroligt. Har tänkt ringa sjukgymnasten varenda dag men hela tiden kommer annat emellan! Hur är det möjligt!

Hur gick det på babysimmet idag

• Anja 19 juli 2008

Fick arb.givarintyget IDAG...

Jag är riktigt irriterad nu! Eftersom jag har varit timanställd så syns inte min ordinarie arbetstid på detta intyg.

De dagar jag tagit ut semester eller vård av barn är helt enkelt osynliga i detta intyg och dottern har ju bland annat varit jättemycket sjuk denna termin tills dom tog prover och vi fick veta vad det var så hon kunde få medicin. Jag har ju massor av vab-dagar.

Intyget går ett år tillbaka och under förra sommaren hade jag i september 7 dagars semester, under denna sommar hade jag 7 dagar i juni, 7 dagar i juli och så jobbade jag bara två veckor i augusti.

När jag räknar ut det nu så blir detta, tillsammans med vab-dagar endast en arbetstid som motsvarar 85 %.

Detta är sjukt då jag faktiskt i 2 år har arbetat 100% och haft en schemarad som jag gått på.

Det jä..liga är då alltså att jag varit timanställd. Min semesterersättning räknas inte med, så som den skulle gjort om jag varit fast anställd eller månadsanställd och mina "schemalagda" dagar SYNS inte.

Vi klarar oss inte på 80 procent av 85% när jag på HELTID hade en sunklön som låg på 18.000 kr.

Varför kan inte a-kassan räkna på SGI:n precis som försäkringskassan???

Förlåt men jag måste få gnälla av mig. Detta känns fruktansvärt otäckt och olustigt

• Fröken Planera

Anja, din otur verkar inte ge sig. Tråkigt och framförallt jäkligt krångligt med alla regler.

Jag fick för en gångs skull ett positivt besked idag. F-kassan hade missat att betala ut alla mina föräldrardagar för augusti så jag kan vänta mig en liten extrautbetalning vilken dag som helst. Kul att det är på det hållet nån gång.

Babysimmet gick bra. JAg slapp ju visa mig i baddräkt denna gången, eftersom S ville vara i vattnet med Adrian.(Emma, du behöver verkligen inte nojja dig över att synas i baddräkt!!!) Det gick bra, men nästa gång ska jag försöka ge honom lite mer mat innan. Han blev nämligen lite hungrig under tiden och därför även ganska gnällig. Men man lär sig hela tiden.

• Fröken Planera

Ser ni förresten att jag äntligen bytt ut bilden på mig och S till en bröllopsbild... Bättre sent än aldrig..

• Flamora

Anja: Vad tråkigt att det inte blev rätt på intyget.

Gabby: Jag ser att du har bytat bild, den är jätefin

Låter kul med babysim, föräldraledighet och allt det där. Nästan så att man blir sugen

Idag ligger jag hemma och är sjuk. Haft en ordentlig förkylning hela veckan och den vill inte ge med sig. Så nu bestämde jag mig för att stanna hemma och vila så att jag förhoppningsvis blir frisk!

• Fröken Planera

Flamora. Är det så att det inte bara är eleverna som råkar ut för värsta förkylningen när de kommer tillbaka från sommarlovet?
    Jag förstår att du blir lite sugen på att skaffa barn, det är ju så härligt att gå hemma om dagarna. Menm shit så fort alla dagar går.

Ikväll tänker jag överaska mina killar med en äkta grek-moussaka och hyra film. Det är laddat för mys ikväll..

Ha en skön helg!

Svar på tråden Fruar i Lund - del 4