• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • nu gifter vi oss

CiaLovesAndreas: jättefina! Stämningsfulla är rätt ord, precis som de själva beskriver fotot.

Jag blir nyfiken på din drömklänning som du hittat, vilken är det?

• johi77

Ett livstecken - vi är supersociala dom sista av m2b:s semesterdagar så det blir lite tid här. Mer lär det bli nästa vecka då jag har 1,5 vecka hemma själv innan det är dags för jobb och dagisinskolning.

Mitt bröllopsfixande framöver är att dubbelkolla bokningen av kyrkan, kolla lokalen invändigt, kontakta cateringen och boka första konsultation med fotograf.

• jaao

Imorgon ska vi iväg och prata med min kompis som ska göra våra ringar! Spännande! Får se om vi kommer överens om någonting, min blivande vill ha silver och jag guld haha... kanske både och?

Har pratat med en kompis som är fotograf idag, han ställer upp! Han kommer vara med och fotografera under hela dagen
    Jag är sååå nöjd, han är fantastiskt duktig och har precis samma stil som mig (jag fotograferar mkt själv)

Funderar på hur tidigt man måste boka lokalen? Har ni redan gjort det hela bunten? Den vi har i åtanke kostar bara 300:- att hyra om man tillhör deras kyrka (tur för mig då!) så det kanske gäller att vara ute i tid... men 10månader innan känns lite väl?

• Fröken Strössel

jaao - Om ni vet vilken lokal ni vill ha vilket datum så skulle jag bokat så fort som möjligt. DUmt att vänta och riskera att den blir uppbokad. Sen kanske det hade räckt med 4 månader innan men det gör ju inget väl?

Vi ska nog ta en sväng till Ullared i veckan, någon som har tips på vad man kan hitta där? Jag är på jakt efter tjocka papperservetter, typ sådana Duni dunilin, vet ni om det kan finnas där?

Annars är det mest sol, bad och grill som står på schemat så det händer inte så mycket på bröllopsfronten.

Cia - Jag tyckte att de "nya" korten var fina, väldigt söta. Men om du väljer mellan de och de röda så skulle jag nog välja de röda. Tycker de är mer "bröllopiga"

• johi77

Kanske dags att sparka liv i tråden igen? Inte för att jag har bröllopsfixat nåt men...

Jag tycker att bokningen av lokal är minst lika viktig som kyrkan, dom går hand i hand på nåt sätt. Så strunt i om det är lång tid i förväg, det är jätteskönt att veta att man har en bokning.

Cia - jag tycker korten var fina men håller nog med om att dom röda känns mer bröllopsaktiga.

Ullared... finns allt Jag ska dit nån gång i höst och då ska jag ha på mig bröllopsögonen. Tror säkert det kan finnas fina servetter, ljus, ljusstakar mm mm.

• patrikoannika

Hej alla!

Just nu ligger vi lite lågt här med planeringen. Tycker vi har kommit rätt så långt. Men som sagt, vi filar på inbjudningarna nu...

Gillar denna: www.kortdesign.se/default.aspx&action=Enlarge&command=1300

• CiaLovesAndreas

Anledningen till att jag tycker om de med händerna är för att de kunde varit våra händer, mannens, mina och dotterns. Kanske en liten symbol att vi blir en familj "på riktigt" Men ännu har inget beslut tagits.

nu gifter vi oss,
    Här är klänningen: www.marinadesign.se/butik/product_info.php&products_id=831

Våra nästa projekt när det gäller bröllopet är: bestämma och beställa inbjudningskorten. Ta kontakt med festlokalen som vi prelbokat och få komma dit och titta ordentligt. Träffa fotografen för att se om personkemin stämmer. Boka tid för min make up.

• nu gifter vi oss

Cia: fin klänning, mycket snyggt med det snedskurna bandet under bysten!

Jag vet fortfarande inte vem som ska sminka mig och sätta upp mitt hår, vi håller lågbudget och har inte tänkt betala proffs för detta. Men vi känner tyvärr ingen vi vet är bra på hår! :(

• CiaLovesAndreas

nu gifter vi oss skrev 2009-08-02 20:45:14 följande:

Cia: fin klänning, mycket snyggt med det snedskurna bandet under bysten!Jag vet fortfarande inte vem som ska sminka mig och sätta upp mitt hår, vi håller lågbudget och har inte tänkt betala proffs för detta. Men vi känner tyvärr ingen vi vet är bra på hår! :(
    Tack så mycket! Föll för den så fort jag såg den och sen att den satt perfekt på gjorde det inte svårt att bestämma sig

Nu tror jag vi har hittat ännu ett alternativ till inbjudningskorten kortdesign.se/default.aspx&action=Enlarge&command=4700
  • Fröken Strössel

Cia - väldigt stilrena! Men jag tycker nog ändå att de röda är finast. Passar ju så bra till ert färgtema

Svar på tråden MAJ 2010