• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • CiaLovesAndreas

Fröken,
    Ingen aning. Funderar ev. på att åka till nåt spa nån dag efter bröllopet utan vår dotter och att vi sen åker hela familjen nånstans runt Medelhavet på bröllopsresa.

• Fröken Strössel

Cia - Låter jättemysigt! Älskar Grekland, verkligen ett helt underbart land! Vilka länder funderar ni på?

• CiaLovesAndreas

Fröken,
    Jadu, kom att tänka på detta ikväll...så vi har inte tänkt så mycket. Men jag håller med om att Grekland är underbart!
    Nu föreslog m2b Menorca...så jag får väl kolla upp det

• Fröken Strössel

Åh, visst är det härligt att planera bröllop och bröllopsresa! Mycket roligt att ta tag i

• CiaLovesAndreas

Fröken,
    Ja...önskar bara att man hade mer pengar att röra sig med.

• Bluebride

här blir det nog ingen bröllopsresa, möjligvis att vi tar det som en långhelg i tallin med auroras gudföräldrar å Aurora förstås.

Jag har småidéer för festprogram, ska t ex ha ett korsord i. Vigselprogram blir väl bara ett papper antar jag.

Har beställt en brudbukett av silkesblommor, bild finns i mitt galleri. Ska fixa bild på Auroras näbbklänning sen.

Var det ngn som visste om festprogrammen skulle vara på varannan plats el varje plats? jag fundera på att göra ca 50 st, så får den som vill ha ta en.

• jaao

Vi kommer åka en vecka under sommaren, fast då har vi barnen med oss så det kanske inte räknas riktigt

På höstkanten blir det en weekend för bara oss två, långre än så får vi inte barnvakt tror jag.

venedig och budapest är favoritresemål för oss båda, får se om vi kör på det eller hittar på någonting nytt

CiaLovesAndreas skrev 2009-07-29 21:21:22 följande:
    Ska ni åka på bröllopsresa? Isåfall när och vart?Åker ni på sommaren eller väntar ni till hösten?
  • jaao

Passar på att slänga in en fråga också.

Hur gör ni med efternamn? ¨
    Min sambo vill ta mitt och våra barn har även mitt som det ser ut idag. Fixar man det före eller efter bröllopet? Jag förstår att han inte får ta mitt innan vigseln men papperna måste man väl kunna skicka in i förväg? Eller kanske är det lika bra att ändra namnet efter resan så det inte blir något knas med biljetter och pass?

Men lite konstigt känns det att inte få ta min mans efternamn...hm

• Moon River

Nu är Save the date - korten beställda från Calligraphen, hoppas de blir bra! Valde i vitt och guld eftersom vårt färgtema går i det (och lila).

Vi planerar att åka på kryssning i Medelhavet, har hittat flera alternativ som låter riktigt bra. Hoppas kunna åka i samband med bröllopet eller ev senare på sommaren, beroende på hur övrig semester blir inplanerad. Trots att vi har barn så kommer vi att ha en barnfri bröllopsresa.

• CiaLovesAndreas

Här kom vi nog fram till att vi inte kommer ha råd med nån bröllopsresa Ialla fall inte om man ska åka kort efter bröllopet. OM vi inte drastiskt minskar ner gästlistan till bara de närmaste, men det känns ju inte så skoj.
    Det är ju så osäkert för min del hur det ser ut på jobbfronten och sen ska ev. skruttan börja på dagis och då kostar det.

Svar på tråden MAJ 2010