• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Martinaa

Fröken Strössel:
    Vi kommer heller inte ha varken tärna eller best man, utan bara en liten brudnäbb. Jag hade gärna haft två näbbar, en kille och en tjej, men tyvärr känner vi inte nån kille i samma ålder som vi kan fråga, så en tjej får räcka.

Klänningen jag kikat på (kinaklänning) har släp, men jag ska nog välja bort det. Känns som om man bör ha en tärna om man har släp så hon kan rätta till det efter en i kyrkan när man vänder sig om fram o tillbaka osv. Och eftersom vi inte har tärna, blir det utan släp!

Hur gör man med ring då förresten? Ska min m2b ha den i fickan, eller kan man låta brudnäbben ha den?

• CiaLovesAndreas

Godmorgon brudar!
    Underbara mannen lät mig få sovmorgon idag

Martinaa,
    Hur gammal är brudnäbben?

• Martinaa

Godmorgon Cia!

Hon kommer vara sex år då!

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Då tror jag säkert att hon kommer kunna ha ringen
    Vår lilla brudnäbb kommer vara knappt två så henne vågar jag inte lita på när det gäller ringen

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Kudden var fin.
    Måste hon ha blommor då?

• Martinaa

Eeh... tja.. nä det måste hon kanske inte...? Tog väl bara det för givet...
    Det får vi fundera på hur vi vill göra!

• snuttfia

Godmorgon! Sitter och mumsar sen frukost medan familjen är ute på hundpromenad. Skönt med lugn och ro!

Kan näbben ha ringen på en fin kedja runt halsen? Eller blir det för meckigt när ni ska ha ringen sen? Tror nog min sambo får ha ringen i sin ficka, vi ska ha våra barn som näbbar (dottern är väl 2 år då och sonen blir 4 en månad senare) men mest för att de ska få vara med och så är de ju så söta att man måste visa upp dem lite ;) Fast mitt problem är var man httar fina kläder åt en fyraårig kille??? Söta näbbkläder för småflickor finns det ju hur mycket som helst att välja frå men har inte sett något åt pojkar? Nån som har nåt tips?

• snuttfia

Ja, eller kan näbben ha en blomsterkrans i håret eller blommor i håret istället för bukett? Och hålla ringkudden istället då. Nu spånar jag vilt, haha!

• snuttfia

Nu gifter vi oss: Så mysiga garner och jättefina sjalar! Min svägerska är superbra på att sticka, kanske hon skulle få i uppgift att sticka något fint att svepa om sig om det blir kallt. Annars hade jag i huvudet en vit sjal sydd i samma materiel som klänningen att ha över axlarna... Men det vore roligare att ha en sjal i samma färgtema som bröllopet *klurar* Fast det kanske inte passar med klänningen som jag tänkt mig...

Fröken: Det är väl helt ok att inte ha tärna, min tärna kommer att hjälpa mig och vara som värdinna också tror jag. Vi har inte pratat så mycket om det men hon är den enda som kommer på bröllopet som bor i närheten. Jag tycker att det ska bli kul med en kompis som kan peppa mig, men om du ändå har dina fyra kompisar så behöver de ju inte vara tärnor för att vara stöd. Nån kan ju hänga med till frissan ändå och sånt? Eller så är det kanske kul att ha fyra tärnor om man har lite fler gäster. För oss hade det inte funkat med fler för vi blir så få. Vet inte om mannen ska ha någon marskalk/bestman, hen har inte bestämt sig. Han ska ha en enda kompis bjuden förresten och har pytteliten släkt så det blir mest mina vänner och släkt som kommer...

Svar på tråden MAJ 2010