• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • CiaLovesAndreas

Nä, det är verkligen inte lätt det här med alla val som ska göras.
    Nu kanske det inte blir nåt av dem istället då en vän erbjudit sig att göra inbjudningskorten

Idag har vi varit och kollat utbudet på kläder till m2b. Antingen så blir det ljust eller mörkt. Får se vad han väljer, båda var väldigt stiliga. Jag har två krav: den vita västen och den röda "slipsen"

Sen kollade vi tårtor på ett konditori. Hittade en fin som skulle kosta 45 kr/bit.
    Men ev. kommer en vän göra tårtan. Det beror lite på om det funkar med transport och så.

På tal om reaktioner så blev mina föräldrar jätteglada, medans svärmor kommentar var "jaha". Så det kändes lite tråkigt. Dock hade hon sen sagt till m2b att hon var glad.

Vi kommer få bidrag av mina föräldrar och det uppskattas verkligen

• johi77

Oj, vad du fixat mkt Cia. Jag har gjort NOLL idag...

Min m2b ska absolut ha mörk klädsel och sen med cremefärgad väst och sån där grej i halsen Rosa blomma...

Tårtor, oj, vet inte... Kommer inte ta från cateringen iaf för dom är så dyra.

• CiaLovesAndreas

johi,
    Nja, det vet jag inte om jag gjort. Mest kollat utbud

Tårta kommer inte bli gjort av vännen. Hon känner tyvärr att hon inte kommer att ha tid
    Så vi kommer väl troligtvis beställa från nåt konditori.

Mörkt är ju så klassiskt och stiligt. Dock passade mannen väldigt bra i den ljusa, men ska han sen matchas med best man så är det kanske enklast med mörkt. Men jag har sagt att han får välja själv.

• Moon River

Hejhej!

Idag har jag fått hem våra Save the date - kort från Calligraphen, de var såå fina!! Fast vi har inte riktigt bestämt när de ska skickas ut.

Har äntligen fått tag på en fotograf också, det känns verkligen skönt för jag tycker att det är väldigt viktigt med riktigt fina bröllopsbilder. Bilderna ska man ju förhoppningsvis ha kvar för resten av livet!

• CiaLovesAndreas

Moon,
    Åh skönt att ni blev nöjda med korten!

Skönt att ni även hittat en fotograf!

• snuttfia

Livstecken från mig med, har intensivt försökt förtränga att imorgon är sista dagen på sambons semester. Usch för vardag...

Helt galet vad ni har hunnit mycket! Själv har man ju inte ens börjat än. Inget är klart alls. Inte ens kyrkan är bokad. Bara tärnan som glatt tackat ja. Men nu har vi funderat lite och tror kanske vi ska fråga sambons syrra om hon kan vara värdinna. Hon bor ju väldigt långt bort så det mesta praktiska får vi ändå fixa själva, men bra med någon som kan ta emot vid kyrkan och visa folk på plats och sånt. Tärnan kommer ju att vara med mig till frissan och sen med på fotograferingen innan vigseln är det tänkt. Hon är väldigt organiserad så jag tror hon blir bra värdinna så fort jag klurat färdigt på vad en sån egentligen förväntas göra så jag inte lägger för mycket på henne

Men imorgon ska jag ringa och boka kyrka de två timmar de har öppet den här veckan. Hoppas jag inte glömmer!

Sov gott nu alla glada blivande brudar!

• Martinaa

Snuttfia:
    Vilket datum är det ni vill ha?? Du har kanske skrivit det, men minnet du vet Håller tummarna att du får den kyrka du vill ha det datumet iaf!

Jag pratade med herr Stenhusägare idag (dvs han som har hand om kapellet där vi ska ha vigseln) och vi kunde flytta till kl.16 iaf utan problem. Men ska se om jag kan ringa och tjata lite på honom i höst så kanske vi kan få kl.15, hehe. Problemet blir ju kanske då att det springer annat folk där eftersom de har guidade visningar där... Hmm.

Nä, det får väl räcka för ikväll. Gonatt med er! :)

• snuttfia

Det blir 15 maj hoppas jag. Tror inte "vår" kyrka är jättepoppis så det borde inte vara nåt problem. Men man vet ju aldrig. Annars får vi väl ändra oss även om den 15e är perfekt med en klämdag innan så alla hinner krypa fram ur sina hålor runt om i sverige och ta sig hit ner till civiliserade trakter

• Martinaa

Haha, precis, Borås är ju Sveriges metropol!

När jag valde ut 15 maj i almanackan hade jag ingen aning om att det var klämdagar och ledigheter innan. Sen har jag iofs ett jobb där röda dagar inte spelar den minsta roll för ledigheter. Jag tyckte helt enkelt att "femtonde maj tvåtusentio" eller "100515" lät bra!

• CiaLovesAndreas

När har ni tänkt att ha O.S.A? Hur lång tid innan den stora dagen?

Svar på tråden MAJ 2010