• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Fröken Strössel

Kathiz - Tack för tipset om IKEA!

• CiaLovesAndreas

Fröken,
    Ja, usch det vill vi ju inte vara. Tror det gott och väl kommer räcka med nervositeten dagarna innan

• johi77

Igår ringde jag kyrkan och fick prata med ordinarie personal och inte vikarien. TUR att jag ringde för inget stämde. För det första så brukar de inte ens ha vigslar runt långhelger men efter att dom frågat prästen så kunde vi få 15 maj - TUR! Sen kunde man inte få kl 15. Det är en så poppis kyrka så dom har nästan alltid två vgslar varje lördag. Jag fick välja mellan kl 14 och 16 så det blir vigsel kl 16 istället. Känns ändå ok.

Nu måste jag ringa prästen för vi ska inte ha den som är i kyrkan. Men jag tror inte han kan. Det är en hurtig präst och Göteborgsvarvet är samma dag men men...

OSA har jag läst att man ska in ca en månad efter inbjudningarna men det tycker jag låter lte tidigt. Visserligen så vet säkert folk ganska snart om dom kan eller inte. Vi kommer skicka inbjudan innan jul och tänker nog att iaf 2 månader innan vill jag veta. Det är ju många saker som ska klaffa sen, bordsplacering mm.

Ikväll ska jag maila cateringen och även fotografen igen. Imorgon ringa prästen.

Vi kommer inte att ordna transport mellan kyrkan och lokalen. Tar 5 min att köra. Däremot kommer vi nog fixa nån transport på natten så folk kommer hem. Hyra nån liten buss som kan köra några vändor.

• CiaLovesAndreas

Nu är fotografen bokad!

johi,
    Skönt att ni fick kyrkan och kl. 16 går säkert lika bra.
    Som du säger så är det ju lite att fixa med när man fått veta vilka som kommer.

Vi kommer föreslå för våra gäster att de kan sova över där festen hålls. Får se hur många det är som nappar på det.

Hur lång tid ska man avsätta till frisören?

• Moon River
    CiaLovesAndreas skrev 2009-08-05 20:18:38 följande:
    Nu är fotografen bokad! johi, Skönt att ni fick kyrkan och kl. 16 går säkert lika bra.Som du säger så är det ju lite att fixa med när man fått veta vilka som kommer.Vi kommer föreslå för våra gäster att de kan sova över där festen hålls. Får se hur många det är som nappar på det.Hur lång tid ska man avsätta till frisören?
    de brudar jag sminkat brukar vara hos frisören redan vid åtta - halv nio tiden på morgonen och så görs smink runt tolv - halv ett och sen en sista touch på frisyren innan påklädning (de brukar oftast gifta sig vid tre med den tidsplaneringen).
  • CiaLovesAndreas

Moon River skrev 2009-08-05 20:35:43 följande:

de brudar jag sminkat brukar vara hos frisören redan vid åtta - halv nio tiden på morgonen och så görs smink runt tolv - halv ett och sen en sista touch på frisyren innan påklädning (de brukar oftast gifta sig vid tre med den tidsplaneringen).
    Tack.
    Ska boka make up nästa vecka. Måste även prata med frisören igen. För eftersom de på FACE sa att man ska vara ute i god tid då det är baltider så känns det som att man måste vara ute i god tid till frisören också.

Sen kommer en till fråga...vart tar man på sig???
  • Fröken Strössel

Cia - Härligt med fotograf! Ang. påklädning så kommer jag nog göra det på hotellet. Planen är att bo två nätter och då kommer jag se till att allt jag behöver för själva dagen finns där, så efter smink och hår bär det av till rummet för att klä på och sen åka och möta upp fotografen.

Jag kan inte sova! Ska in och träffa frisören nu på morgonen och vaknade typ vid halv fem och då började en massa bröllopstankar poppa upp och så blev jag lite pirrig i magen och sen var det kört

Jag ska ju inte ha någon tärna men funderar på att fråga en av mina vänner om hon vill flyga ner dagen innan och sova med mig natten till bröllopet och sedan följa med till frissan och så. Hur gör ni, sover ni tillsammans? Jag hade tänkt det först men jag vet inte riktigt, kanske kul att sova med en kompis isstället? Risken är väl att jag blir för nervös och då vill man ju ha sin man där! Hmm, härligt att nervositeten typ redan är här, haha

• Veronicamy

Heeej alla!!! lite seg med detta nu, vet liksom inte va man kan fixa för tillfället. håller på att planera en lång semester i september så lite segt med bröllopsplaner just nu! har iaf beställt hem lite provinbjundgninar och mina 3 tärnor e klara! så en bit på väg e jag allt ändå!:)
    Och toastmaster e klar, min klänning e klar. e det något mera jag ska ha fixat såhär lång tid innan bröllopet`?? Har ni börjat tänka på maten o allt nu??? =)

Fröken strössel. jag hade tänkt sova utan mannen natten innan sen ska vi inte ses förrens jag går till han framme vid prästen undrar bara om min nervositet kommer ta över att inte se han på sååå länge. haha. men tänkte sova med barnen och svägerskan så åker vi till stället ihop så får mannen och bestman åka ihop! men vet inte... det tar ca 1 timme o köra hemmifrån till stället... va tror ni?

• CiaLovesAndreas

Veronica,
    Vart ska ni åka?

• Martinaa

Gah, har legat hela morgonen och grubblat på bröllopsdagen, haha. Det JAG hade tänkt ska hinnas med denna dag är:

Hår + smink
    Fotografering hos fotograf i studio, ca 1 timme
    Fotografering ute på stället av min bror, 2 timmar??
    Vigsel kl. 16

Transport till vigselplatsen tar ca 30 minuter. O nån gång måste man ju hinna käka under dagen också. Får väl äta i bilen på väg ut, med ett stort lakan i knät för att inte spilla på mig, för att spara tid, haha.

Hur dags måste man vara hos frisören tro? Hur lång tid kan det ta där? Det hade ju varit skönt att slippa gå upp i ottan och vara någorlunda utvilad den här dagen. Fast det spelar väl ingen roll, jag kommer antagligen inte sova en blund den natten ändå!

Angående sova med eller utan m2b har vi väl inte riktigt tänkt på. För HANS skull så är det kanske bäst att sova själv, då jag nog kommer vara ett sånt nervvrak som ska ligga och tjöta, vrida och vända på mig halva natten. För min del vill jag nog ha honom där...

Svar på tråden MAJ 2010