JULI - 2010 del2
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
vad för bra tips gav han?
Blandannat pratade vi om middagen... vi har inte tänkt ha nån efterrätt, så han kom med en bra ide att man kan ju ha dansen efter efterrätten (om man ska ha ngn) och sen ha tårtan lite senare och för att folk inte ska sväva iväg och att det sen slutar med att ingen äter tårta så kan amn sätta ett informations blad bredvid bordsplaceringen på en tavla om bla hålltider, detta o detta kommer hända tex.
Förrätt
Huvudrätt
efterrätt
Brudvalsen
Nån dans till
Kaffe o Tårta
Groggbord
typ så där.
Sen fick vi tips på vem som skulle kunna servera till oss.
kanske ska förtydliga att anledningen till att vi funderar bort efterrätten e att man kanske e för mätt då för tårtan.
ja själv har jag en liten bröllopsbok här hemma där jag skriver i alla ideér, tips osv så man har det sparat.
var på ett bröllop där dem hade 3-rätters och sen dansade vals och efter dansen var det bröllopstårta.
men vi vill komma igång med festen så vi kör förrätt, buffe och direkt på tårtan.
vi ska oxå ha förrätt, varmrätt och tårta... dels pga kostnad och dels för att det inte ska bli tårta på tårta.. men själv så hade jag nog kunnat äta både och, e oxå en gottegris
Ville bara säga att ni får inte skriva för mycket nu :P när skämt och sidor jag läser ifatt mig sen, men imorgon drar jag och min m2b på en restresa till Grekland.. Ska bli så skönt att komma bort lite. Men kommer saknar er =)
Hoppas planerna går som det ska för er som bokar lokal och kyrka nu...
Ha det gött hörs om en vecka :P
härligt med grekland, ha det så gott. ska försöka att inte skriva föör mycket.
Jippie, nu är det "bara" ett år kvar till bröllop!