• Iluna

Vågar man göra sin egen brudbukett???

Vi har en väldigt stram budget på vårat bröllop, hade först tänkt beställa brudbukett, men de skulle ligga på närmare 1500kr och de har vi tyvärr inte råd med :(

Då e frågan skulle jag våga göra en egen bukett?jag har aldrig hållt på med blommor och vet inte alls hur man gör...har bilder i galleriet på några olika buketter ja gilar...
    Ni som e lite kunniga tror ni att de är svårt att fixa någon av dessa buketter???
    Vi ska ha en väldigt liten cermoni med en liten middag efter plus fotografering...

• Svar på tråden Vågar man göra sin egen brudbukett???
  • passionsblomman
    shakynose skrev 2009-05-24 09:52:40 följande:
    så ingen kommer att dö om du köper tio röda rosor på ica...
    Nä, ingen mer än rosorna...

Man gör själv så mycket man vill, men i all välmening: unna er åtminstone kvalitetsmaterial den gången ni ska knyta. Det blir lättare och bättre.
  • shakynose
    shakynose skrev 2009-05-24 09:52:40 följande:
    Huvudet på spiken!Vill man ha en perfekt bukett som är vackert sammansatt av ett proffs så är det självklart att man vänder sig till någon som kan hantverket!MEN:Om man nu faktiskt inte har så stora krav, och inte tycker att det är värt några hundringar extra uppepå kostnaden för själva blommorna, så är det ju faktiskt ingen omöjlighet att sätta ihop en bukett själv!Visst är det ett hantverk, men det är inte rymdfartsteknik, så ingen kommer att dö om du köper tio röda rosor på ica...
    ...eller plockar i trädgården för den delen.
  • MulleNuh

Är dom fridlysta?? Det visste inte jag. På vår tomt kryllar det av dom. Vi har även en del kungsklockor!

passionsblomman skrev 2009-05-24 09:11:01 följande:
    Det finns odlade och dem kan man få tag i året runt, men de kostar. De är förövrigt av en kvalité och storlek som är helt otrolig.Konvaljer är fridlysta i vissa län, varav Stockholm är ett.www.nrm.se/sv/meny/faktaomnaturen/vaxter/frov...Bara TITTA på länken här vilken UNDERBAR blomma det är!
  • passionsblomman

Vad fasen är kungsklockor Mulle?

MulleNuh skrev 2009-05-24 10:15:24 följande:
    Är dom fridlysta?? Det visste inte jag. På vår tomt kryllar det av dom. Vi har även en del kungsklockor!
  • MulleNuh

haha vad heter dom då??? Upplands blomma? Kungslilja?

passionsblomman skrev 2009-05-24 10:19:03 följande:
    Vad fasen är kungsklockor Mulle?
  • passionsblomman

Kungsängslija-långt som bara den men en av de vackrasteblommor jag vet.
    Fatta att det finns en RUTIG blomma!

MulleNuh skrev 2009-05-24 10:21:52 följande:
    haha vad heter dom då??? Upplands blomma? Kungslilja?
  • MulleNuh

Då kan du få komma och titta på våra! Hur länge blommar dom?

Så himla trist nu för det är ju SÅÅÅ fint här i trädgården med alla stora träd som blommar och alla blommor. Men på ett par veckor är ju alla utblommade!

passionsblomman skrev 2009-05-24 10:25:44 följande:
    Kungsängslija-långt som bara den men en av de vackrasteblommor jag vet.Fatta att det finns en RUTIG blomma!
  • passionsblomman

Jag har såna här med, tror det var bland de första lökväxer jag köpte hit...
    Jag ska ha en hel äng full en dag drömmer jag mig.

Jo, nuär det verkligen explosionsartat i trädgårdarna.

Man får satsa på att skaffa lite växter som kommer allteftersom och tar vid ända in mot hösten. Skriv gära upp nu vad du har, så du vet och kommer ihåg framöver var det finns luckor!

MulleNuh skrev 2009-05-24 10:27:08 följande:
    Då kan du få komma och titta på våra! Hur länge blommar dom?Så himla trist nu för det är ju SÅÅÅ fint här i trädgården med alla stora träd som blommar och alla blommor. Men på ett par veckor är ju alla utblommade!
  • MulleNuh

haha skulle jag veta vad vi har i trädgården??
    Jag säger att vi har blommor! Mer än så vet jag inte!
    Jo tulpanerna vet jag ju.. Och dom där gullvivorna. Och liljekonvaljer..

passionsblomman skrev 2009-05-24 10:32:02 följande:
    Jag har såna här med, tror det var bland de första lökväxer jag köpte hit... Jag ska ha en hel äng full en dag drömmer jag mig.Jo, nuär det verkligen explosionsartat i trädgårdarna.Man får satsa på att skaffa lite växter som kommer allteftersom och tar vid ända in mot hösten. Skriv gära upp nu vad du har, så du vet och kommer ihåg framöver var det finns luckor!
Svar på tråden Vågar man göra sin egen brudbukett???