Nej så är det INTE, förhållandet är som jag beskrev i mitt första inlägg. om du lämnar möjligheten öppen för floristen avtt välja blommor av det som finns hos grossisten den dagen, DÅ blir det normalpriser på blommorna. Dvs du får lika mkt och bra blommor som när du köper över disk vilken dag som helst.
Det blommmorna borde absolut inte hålla sämre än något annat. Där är det butikens kvalitetstänk som avgör.
När du däremot SKA ha rosa Pioner eller vita Kallor eller vad det nu är, så är hon tvungen att förbeställa det och får då med allra största sannolikhet betala ett högre pris från odlaren-som kan ta vad fasen han vill eftersom han vet att kunden MÅSTE ha blommorna och alltså inte har förhandlingsläge. så, när blommorna kostar dubbelt mot annars, så kan ni vara säkra på att de MINST gjort det för floristen också.
Därför säger jag igen: lås dig inte vid speciella blommor, lämna önskemål om färge och känsla, och låt floristen skapa utifrån det. det är det mest ekonomiska du kan göra.
tigermamma skrev 2009-05-18 18:31:27 följande:
Ett tips kan vara att beställa en vanlig bukett. så fort du tar bort ordet brud framför brukar det bli billigare, dock är det sämre hållbarhet på en sån. Har själv funderingar på hur jag ska göra.