Bila i USA
Då den gamla tråden är avstängd skapas här en ny.
Om fem veckor bär det äntligen av. Hur går det för er alla härliga brudpar som också ska åka till Kalifornien - Resfeber, någon?!?!
:)
Då den gamla tråden är avstängd skapas här en ny.
Om fem veckor bär det äntligen av. Hur går det för er alla härliga brudpar som också ska åka till Kalifornien - Resfeber, någon?!?!
:)
Kolla www.yosemiteperegrine.com också, vi bokade genom den sidan. Blev ett B&B som heter Falcon's Nest för vår del - mysigt ställe till bra pris.
Hmm, nu såg jag det också. Skumt.
Jag kollar vidare.
Bodde ni i parken när ni var där eller utanför?
Tack för hjälpen
Vi bodde i parken, vilket jag råder er att göra också. Även fast vi bodde i parken tog det ett tag att komma ner till "centrum" på de smala, kurviga vägarna, och hade vi bott utanför parken hade det blivit rätt långa dagar.
Usch vilken längtan jag slogs av nu när jag såg bilderna från "vårt" rum Hoppas vi kan göra en liknande resa igen någon gång.
Var bodde ni och vilken årstid var ni där?
Vi bodde som sagt på Falcon's Nest, i rummet Alpenglow. Vi var där i början av september.
I lördags gifte vi oss, och imorgon går vårt plan till LA, sen väntar tre veckors bilande runt Kalifornien... känns galet! Vi har inte planerat så mycket som vi brukar heller så det här blir verkligen spännande.
Sorry Pumkin, såg inte att du skrivit det innan, tack
Trevlig resa Duvethon!
Duvethon: Ha en underbar resa! Själv planerar jag för en repris
Fröken Strössel: Ingen fara
Idag har jag suttit och knåpat på en preliminär resplan. Synpunkter mottages tacksamt
Dag 1: Landar i L.A, hämtar bil på flygplatsen och åker till hotellet, tror vi kommer landa rätt sent.
Dag 2: Kör ner till San Diego
Dag 3: San Diego
Dag 4: San Diego
Dag 5: San Diego
Dag 6: Kör till Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Kör till Death Valley
Dag 9 & 10: Kör lite mer än halvvägs till Yosemite (hoppas att Tioga pass är öppet så vi kan komma in i parken öster ifrån, kanske övernattning i Mammoth Lakes
Dag 11: Kör vidare till Yosemite
Dag 12: Yosemite
Dag 13: Kör till San Fransisco
Dag 14: San Fransisco
Dag 15: San Fransisco
Dag 16: San Fransisco
Dag 17 - 19: Längs Highway 1
Dag 20: Kommer till LA
Dag 21: LA
Daf 22: LA
Dag 23: Flyger hem
Hmm, väldigt uppstyltat och kommer säkert förändras lite men om någon har erfarenhet av sträckorna skulle det vara toppen att höra om detta känns rimligt..
Jag längtar!
Fröken Strössel: Nu har jag inte erfarenhet av alla destinationer ni planerat (Las Vegas, Death Valley), men det övriga känns rimligt måste jag säga. Ser bra ut
Fröken Strössel, jag tycker att det låter som en jättebra plan! Den är nämligen väldigt lik vår. Den enda större skillnaden är egentligen att ni tar lite längre tid på er mellan Death Valley och Yosemite. Ni kommer att få väldigt gott om tid på den sträckan men det är kanske precis som ni önskar? Det finns ju massor att se över allt.
Tack Pumpkin och Telis! Vad skönt att jag inte är ute och cyklar
Telis: Hur lång tid tar ni på er mellan vegas och Yosemite?
Fröken Strössel, vi åker åt andra hållet så vi åker från Yosemite till Bodie (det är en spökstad från guldrushen och ligger ett par timmar österut från Yosemite). Vi tittar på Bodie och bor någonstans i närheten. Dagen efter åker vi mot Death Valley och bor på något motell. Den tredje dagen fortsätter vi till Las Vegas. Det kommer bli en del bilåkande dom två sista dagarna, vi räknar med ungefär 5-6 timmars körning dom dagarna. Det är lite i mesta laget men å andra sidan är det bara dom två dagarna på hela semestern som bli långa bildagar, så det får gå.
Ja det blir lite svårt att undvika några sådana dagar.
När åker ni?
Vi åker i slutet av augusti. Ni då?
Härligt, då är det inte långt kvar!
Vi åker inte förrän maj nästa år, gifter oss 15 maj och åker runt den 20 maj.