• sasso

Bila i USA

Då den gamla tråden är avstängd skapas här en ny.

Om fem veckor bär det äntligen av. Hur går det för er alla härliga brudpar som också ska åka till Kalifornien - Resfeber, någon?!?!

:)

• Svar på tråden Bila i USA
  • Sommarpar

¨Pumpkin: åhh vad härligt att höra att ni kommit fram. njut riktigt mkt o så får du berätta för oss som fortfarande drömmer om ny hur det va...

Linn74: Va roligt att det e samma, kan man köpa dom i hela USA elle bara vissa städer?

• NY brud

Lite drygt en månad till vi åker. Funderar just nu på om det verkligen går att köra från LA till Grand Canyon south rim på en dag. Insåg nyss att det handlar om ca 80 mil vilket var längre än jag trodde. Vi har redan bokat motell i Grand Canyon. Är det någon som kört den vägen, hur många timmar tar det?

• sasso

NY brud skrev 2009-05-16 16:03:32 följande:

Lite drygt en månad till vi åker. Funderar just nu på om det verkligen går att köra från LA till Grand Canyon south rim på en dag. Insåg nyss att det handlar om ca 80 mil vilket var längre än jag trodde. Vi har redan bokat motell i Grand Canyon. Är det någon som kört den vägen, hur många timmar tar det?
    Hej!
    Jag har inte kört den sträckan, men kommer göra detsamma i juni. Vi har redan bokat boende i Grand Canyon och ska klämma sträckan mellan San Diego och Grand Canyon på en dag. Vi har pratat med en som var där för några år sedan och han sa att det funkade. Dock är det långt att köra så det blir en heldag i bilen.

När åker ni?
    Vilket datum är ni i Grand Canyon?
  • NY brud

Vi åker 22 juni från Sverige och kommer vara i Grand Canyon 5-6 juli. Blir alltså inte så sent firande för oss 4 juli om vi ska komma iväg tidigt dagen efter. Det är väl bara att ställa in sig på att det blir en lång resa den dagen.

• sasso

NY brud skrev 2009-05-17 10:56:43 följande:

Vi åker 22 juni från Sverige och kommer vara i Grand Canyon 5-6 juli. Blir alltså inte så sent firande för oss 4 juli om vi ska komma iväg tidigt dagen efter. Det är väl bara att ställa in sig på att det blir en lång resa den dagen.
    Vi kommer att fira nationaldagen i Nashville. Ska bli kul. Jag ser fram emot att lyssna på musik och dansa hela natten.

Vart åker ni 22 juli? Tänk om vi är på samma plats vid något tillfälle. Vi är i LA den 22 - 26 juli.
    Har då varit i San Francisco några dagar innan och påbörjat körningen längs highway 1.
    Oj vad jag har svårt för att koncentrera mig på jobbet - tankarna hamnar så lätt på andra sidan Atlanten :)
  • Sommarpar

Nu har vi äntligen bokat alla hotellnätter, det är mkt letande efter något innan det känns rätt. Och vi har hamnat under budget, tjohoo!!
    nu har vi massa pengar till äventyr o shopping (äta kan man göra när man kommer hem ;0))

Sasso: vi åker från LA den 23, vart skall ni bo?

• Joji
    Sommarpar skrev 2009-05-22 09:26:06 följande:
    Nu har vi äntligen bokat alla hotellnätter, det är mkt letande efter något innan det känns rätt. Och vi har hamnat under budget, tjohoo!!nu har vi massa pengar till äventyr o shopping (äta kan man göra när man kommer hem ;0))
    Haha, fast att äta gott tycker vi är en stor del av resan också! Fast i USA blir det väl en del burgare och kanske inte så många trerätters middagar. Eller, vi får se...

Skönt när allt är bokat! Vi har också letat som galningar, har två nätter kvar att boka. Tänkte bokat ett ställe i onsdags, igår hade det gått upp 200 kr. Okej, inte så mycket, men ändå småstörande.
  • Sommarpar

visst att det inte e så dyrt, men det kan vara en middag som försvinner pga det..
    vart har ni kvar att boka?

är det ngn som åkt napa valey wine train? vi tänkte boka i dagarna så att inte platserna är slut när vi kommer dit. men jag undrar om det är ngt att åka med på eller skippa?!

• Joji
    Sommarpar skrev 2009-05-22 18:47:51 följande:
    visst att det inte e så dyrt, men det kan vara en middag som försvinner pga det..vart har ni kvar att boka?är det ngn som åkt napa valey wine train? vi tänkte boka i dagarna så att inte platserna är slut när vi kommer dit. men jag undrar om det är ngt att åka med på eller skippa?!
    Vi har kvar Carmel och Pismo Beach. Har prel, bokat Pismo...

Vi vet ens inte om vi ska dra till Napa Valley eller inte... Tar också gärna emot tips om Wine train, låter intressant men man vet ju aldrig...
  • Sommarpar

det e ju det som e så svårt när man aldrig varit på ett ställe tidigare, betala en massa pengar åsså e det inget att ha...

Vi va inne på att boka i Carmel men det blev pacific grove vid monterey ist. ska bara sova o sen köra vidare till yorsemite..

Svar på tråden Bila i USA